Н. Чернев: Инвестираме в компетентност
Адмирал Иншурънс Брокер е един от водещите застрахователни брокери в България. Вижте какво сподели мажоритарният собственик на дружеството Николай Чернев пред Profit.bg:
Г-н Чернев, вие сте мажоритарен собственик на „Адмирал Иншурънс Брокер” ООД, бихте ли казали нещо повече за компанията? Какви са вашите предимства?
„Адмирал Иншурънс Брокер” ООД е основан през 2007 г. за сравнителното краткото време, от което съществува, успя да извоюва позиции и да се нареди сред лидерите на пазара на застрахователен брокераж. Всъщност, настоящият екип, който менажира брокера от 2009 г., е с дългогодишен опит, на което се дължи развитието през последните пет години.
Успяхме да създадем компания с ясна структура и политика и на тази база изградихме и продължаваме да изграждаме нашата мрежа в страната. Това, което ни дава увереност, е, че „Адмирал Иншурънс Брокер” ООД е предпочитан, както от клиентите ни, така и от нашите партньори.
Всъщност, това, което ни отличава, е създаването на благоприятна среда за развитието на служителите, които работят в компанията. С налагането на професионални стандарти и правила безспорно резултатите са изключително позитивни.
Как се промени застраховането през годините?
Това е изключително обширна тема, която изисква детайлен анализ. Аз ще се опитам да обобщя. Моето мнение е, че с времето браншът стана по-професионален, което се дължи както на навлизането на пазара на чужди застрахователни компании и брокери, така и на разбирането на самите играчи, че това е пътят на развитието.
Това, разбира се, не е достатъчно и аз смятам, че е необходима още инвестиция в компетентност. Това, което не се промени през годините, е доминиращата роля на автомобилното застраховане, което е пряко отражение на цялото икономическо развитие на страната.
Каква е ролята на застрахователния брокер и в частност на „Адмирал Иншурънс Брокер” ООД?
Застрахователният брокер е консултант на застрахователния пазар и като представител на клиента той трябва да дава решения за застрахователна защита на своите клиенти.
По същия начин и ние в „Адмирал Иншурънс Брокер” ООД разбираме своята роля на пазара - да дадем добавена стойност към сключения от клиента застрахователен договор. За постигането на тази цел обаче е необходимо изключително много знание.
Ние от „Адмирал Иншурънс Брокер” ООД разбираме нуждата от висока компетентност на нашите кадри и в тази връзка от следващата година стартираме вътрешна система за обучение АМА (Адмирал Мениджмънт Академи), с което се надяваме, че ще бъдем полезни на клиентите ни и естествено ще ни даде конкурентно предимство.
Каква е вашата оценка за застрахователната култура на българина?
Тя, безспорно, не е висока, но тук трябва да кажа, че основната роля за повишаването й зависи от волята и желанието на хората, занимаващи се със застраховане. Ние в бранша сме длъжници в това отношение.
Вашата компания членува в БАЗБ, какви са проблемите, които стоят пред застрахователния бизнес?
Асоциацията си е поставила за цел професионализиране на бранша, затвърждаване доверието към застрахователните брокери и отстраняване на някои пошли практики, които съществуват. Това може да се постигне като ние –браншът се обединим и водим активни разговори за подобряване на средата.
Тук е мястото да поздравя г-жа Ивета Кунова за избора й за нов председател на асоциацията, да й пожелая успех и да я уверя, че „Адмирал Иншурънс Брокер” ООД ще бъде активен участник в БАЗБ.
Всички активности, които провеждаме като браншова организация и в частност „Адмирал Иншурънс Брокер” ООД, са с цел единствено да бъдем полезни на нашите клиенти, знаейки, че в застраховането има и голям социален елемент и хората са особено чувствителни. Ние осъзнаваме нашите отговорности и градим доверие към дейността, с която се занимаваме.