Yahoo става основната търсачка на браузъра Firefox в САЩ
Yahoo и Mozilla обявиха, че са сключили петгодишен договор, съгласно който Yahoo става търсачката по подразбиране на интернет браузъра Firefox в САЩ, измествайки Google от тази позиция.
Сделката, която включва мобилно и десктоп търсене, ще влезе в сила, когато тръгне най-новата версия на Firefox през декември.
"В Yahoo вярваме дълбоко в търсенето – това е област на инвестиции, възможности и растеж за нас," се казва в изявление на главния изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер.
"Това партньорство ни помага да увеличим обхвата си при търсенето и ни дава възможност да работим в тясно сътрудничество в Mozilla за намирането на по-всеобхватни иновации в търсенето, комуникациите и дигиталното съдържание."
Засега не става ясно как сделката ще засегне настоящото споразумение с Microsoft, чиято търсачка Bing използват от Yahoo за онлайн търсенето.
Миналия месец Firefox е контролирала 10.4% от пазара на браузъри при настолните компютри, смартфоните и таблетите, според StatCounter. Браузърът Chrome на Google е бил лидер с 33.5% дял от пазара.
След като набра сериозна сума от IPO-то на Alibaba, Yahoo в момента търси компании за придобиване. Наскоро Yahoo подписа сделка за 640 млн. долара за видео реклами от BrightRoll.