9 начина да се изложите в първия работен ден
Най-лесното нещо, което можете да направите в първия си работен ден, е да се изложите. Човекът е същество, което съди и то съди бързо.
Колко бързо? Когато става дума за назначаването на хора:
- хората, които преглеждат автобиографии, посвещават по 6 секунди на всяко резюме, преди да решат дали кандидатът отговоря на изискванията или не.
- интервюиращияте „узнават” в рамките на 10 секунди дали кандидатът е подходящ за позицията.
Като търсещ работа, ако успеете да преодолеете успешно тези 16 секунди и ви наемат, все още не сте стъпили на безопасна земя. Идва времето на следващия рунд, който подлежи на оценка – вашият първи работен ден.
Дайте най-доброто от себе си, за да избегнете тези 9 грешки:
1. Да се появите уморени
Факт: умората убива вашето представяне и продуктивността ви. Не давайте на работодателя си погрешни сигнали още през първия ден. Отпочинете си добре и се появете по-свежи отвсякога.
2. Неудачно облекло
Хората оценяват книгите по корицата, вината по етикета и вас по облеклото ви в първия работен ден. Трябва предварително да узнаете какъв е дрескодът в офиса. Изберете нещо класическо, което отговаря на изискванията на дрескода.
3. Прекалено много споделяне
Да бъдете като отворена книга е добре, но поизчакайте малко. Вашите нови колеги вероятно не са готови да чуят толкова много неща за вас или за предишната ви работа.
Вижте още: 19 неща, които са характерни за нещастните хора
4. Оплакване
Намерили сте място за паркиране далеч от офиса и това не ви радва особено. Струва ли си да го споделите с колегите си? Не. Негативното настроение на работното място е отровно и ще отпрати новите ви колеги възможно най-далеч.
5. Флиртуване
Вие сте там, за да работите или за да си намерите партньор за петък вечерта? Дори и фирмата да няма правила против връзките между колегите, сближаването с колега още в първите дни е непрепоръчително.
Освен това може да ви излезе име. Вместо да ви споменават като „новия колега, който е страшно добър в продажбите”, ще чувате „новия колега, който излиза с Румяна”.
6. „Не” на предложение за обяд с колегите
Като ново лице в офиса, към вас ще има проявен интерес. Не го отхвърляйте. Приемете задължително поканата за кафе или обяд с колегите. Така ставате част от семейството. Приемането на предложението е важна стъпка едновременно за личното и за професионалното ви израстване.
7. Опит да направите новата си работа като старата
Всяка фирма има свой начин на работа, установен с годините. Ако пристигнете и започнете да изисквате от другите да работят по вашия начин, това не е добър подход. Напълно на място е да правите предложения, но първо се запитайте сами защо правите тези предложения.
Дали наистина виждате възможност за подобряване или искате нещата да текат така, както сте свикнали на предишната си работа? Ако е второто, не дръзвайте да давате предложение.
8. „Благодаря”
Изисква време да се обучат новите хора в офиса. Дори и тези с опит зад гърба си се нуждаят от известно време на обучение. Така че не забравайте да благодарите на колегите си, които отделят от времето и от вниманието си, за да ви помогнат.
9. Прикриване на ентусиазма ви
Ентусиазмът, подобно на негативността, е заразен. Има една разлика. Ентусиазмът е отлично чувство, с което да се заразиш. За новите ви колеги, които са потопени в работния процес, ентусиазмът е нещо, което ги оживява.
С ново и ентусиазирано лице вие ще заредите с енергия всички около себе си. Ако вие сте това свежо лице, хората ще го запомнят.