24 юли може би ще бъде обикновен летен ден за мнозина от нас, но за трима българи той може да се окаже началото на нещо наистина много голямо.

Защото, докато някои от нас се препичат на слънце, а други - се крият от него на сянката, на повече от 10 хил. километра западно от България - в Сан Франциско, една наша млада компания ще се бори за своя шанс за пробив на световната сцена.

Подкрепена от Chivas Regal, "Arthesis" има привилегията да бъде сред 16-те финалисти, борещи се за разпределението на 750 хил. долара във финала на глобалния проект "The Venture".

Два месеца преди финалното събитие в Калифорния, един от "мозъците", които стоят зад идеята "Arthesis" - Георги Чипов, споделя пред Sportal.bg вярата си в постигането на крайната цел и визията за бъдещето на младия български стартъп.

От София до Сан Франциско, или пътят към успеха на три момчета, повярвали в продукта и възможностите си

Разбира се, че се чувстваме щастливи, след като стигнахме до финала и сме сред последните 16 финалисти, 5 от които ще си разпределят 750 хил. долара. Никога обаче не ни е било самоцел да спечелим Chivas Regal за партньор.

За нас най-важното бе да изготвим смислен и стойностен продукт, който да бъде в полза на хората. Хубавото в случая е, че това, което ни предложиха, се припокриваше изцяло с нашата стратегия, с визията на компанията.

Конкуренцията в САЩ и шансовете за място сред последните пет компании, които ще си поделят 750 хил. долара

В интерес на истината, има някои наистина много хубави идеи. Прегледахме всички обстойно и може би четири стартъпa са най-стабилните ни конкуренти. Ние обаче сме уверени, че имаме място да се наредим сред участниците, които ще си поделят голямата инвестиция. Разбира се, тя няма да бъде равна, а по усмотрение на журито всяка компания ще получи определена сума от въпросните 750 хил. долара.

Бизнес в България? Трудно, но възможно

Факт е, че в Бъглария е по-трудно да започнеш и правиш бизнес. Светът обаче работи чрез статистика. Всяко едно нещо, което правиш, увеличава вероятността да стигнеш там, където искаш. Ако тренираш футбол, не е гаранция, че ще станеш футболист, но с всеки изминал ден, с всяка изминала тренировка се доближаваш до целта си.

За съжаление, в България шансът за развитие на бизнес е много по-малък от много други места. Предприемаческата среда е все още в пубертет.

Срещаме много трудности, но дори и в тази обстановка все пак успяваме да открием ползи. Например, ако трябваше да развиваме бизнеса си в Америка, само разходите за живот щяха да са в пъти по-високи от тези, от които имаме нужда тук, в София. И работната ръка, и производственият процес също са по-евтини.

Визия за бъдещето

В контакт сме със Социалното министерство и ако всичко е нормално, стандартната обвивка за протеза, която ще бъде предлагана в шест различни варианта, ще бъде достъпна за всички хора чрез Здравната каса.

Плановете ни са да установим подобен контакт в Германия, Естония и редица други европейски страни, а и отвъд нашия континент. Искаме да превърнем протезата в това, в което модната тенденция превърна очилата днес. Аксесоар, който хората в нужда не се притесняват да използват.

Индивидуалната обвивка, тъй като е доста по-скъпа от стандартната, ще бъде по-скоро бутикова стока. Разбира се, за нас ще бъде много хубаво, ако успеем да бъдем в полза на хората не само с продукта си, но и с примера си особено за младото поколение предприемачи.

Дали обаче "Arthesis" ще успее да завладеят световния пазар не зависи само от младите и амбициозни момчета. Те имат нужда и от нашата подкрепа включително.

От 11 май до 14 юни "Arthesis" ще се съревновава с останалите 15 финалисти за вота на публиката и първоначалното финансиране от 250 хил. долара. Ако имате желание да "ударите" едно рамо на българския проект, който ще промени тотално живота на хората с протези, гласувайте на https://www.theventure.com/bg/en/finalists/arthesis.