Публикуваните във Facebook видеа се гледат по 4 млрд. пъти дневно, или близо четири пъти повече, в сравнение с година по-рано, според списание Fortune.

Това помага значително и на онлайн медиите. Видеата на Buzzfeed например са гледани 500 млн. пъти във Facebook през април, докато 8 видеа на Mic имат 33 млн. гледания само за два месеца.

Достигането до читателите в подобни мащаби ще увеличи привлекателността на видеата във Facebook сред рекламодателите. Проведено наскоро проучване от Mixpo показва, че Facebook бързо се превръща в предпочитаната платформа за тези, които искат да рекламират чрез видео.

От 125 маркетингови медийни ръководители, участвали в проучването, 87% са заявили, че планират да проведат рекламна кампания във видео платформата на Facebook през тази година.

Това с 24 процентни пункта повече, в сравнение с миналата година. Видео платформата на Facebook вече е по-популярна и от YouTube, според проучването.

Тъй като в това проучване са участвали едва 125 души, резултатите би трябвало да се приемат с известна доза предпазливост. YouTube пък все още разполага с по-голяма база от създатели на видеа, по-стриктна политика върху авторските права и по-утвърден модел за споделяне на приходите от Facebook.

Това обаче е само доказателство, че рекламодателите ще продължат да харчат повече средства за видео в социалните мрежи, като Facebook ще е основен получател на техните средства.