Онлайн продажбите на Apple Watch в САЩ са паднали с 90%, откакто умният часовник излезе на пазара през април, според компанията за маркетингови проучвания Slice Intelligence.

"Продажбите на Apple Watch продължават да намаляват през юни," написаха от Slice Intelligence в Twitter през миналата седмица, заедно с графика, показваща резкия спад в търсенето на умния часовник от датата на пускането му на пазара.

Онлайн продажбите в САЩ са се понижили с около 90% до под 5 000 на ден в края на юни и в началото на юли, след като пикът им бе над 40 000 в средата и края на април, според Slice Intelligence.

Въпреки че данните на Slice Intelligence се споменават на доста места, методологията на компанията, която се базира на анализ на получените имейли от 2 милиона онлайн купувачи, получава и критики.

Вижте още: Защо ще има опашки за златния часовник за 10 000 долара на Apple?

Освен това, според Анет Цимерман, анализатор в компанията за маркетингови проучвания Gartner, продажбите в САЩ "не показват пълната картина."

"Тази компания брои само потвържденията за онлайн поръчки в САЩ; те не изчисляват нищо извън САЩ," казва Цимерман пред CNBC. "Има други големи държави, като Германия и Япония, където часовникът се продава."

Говорител на Apple не предостави данните за продажбите на часовника, но заяви, че наскоро главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук е казал, че "в момента търсенето е по-голямо от предлагането".