След време ще можем да плащаме със селфи
След известно време паролите изглежда са на път да излязат от употреба.
Зараждащите се технологии в областта на биометрията помагат на финансовите институции и на търговците да освободят потребителите от въвеждането на обременяващи пароли и ПИН кодове. Това е една от основните теми на конференция Money20/20 в Лас Вегас.
Според Acuity Market Intelligence размерът на световния биометричен пазар ще скочи до над 117 млрд. долара - до 2020 г. Това е възможност, която въодушевява едни от най-големите имена в сферите на финансите, телекомуникациите и технологиите.
От MasterCard демонстрираха своето приложение Identity Check, наричано още Selfie Pay, което позволява на потребителите да удостоверяват своята самоличност пред банката, като си направят селфи, да кажат определена фраза или да използва пръстов отпечатък.
Компанията използва за първи път софтуера с First Tech Credit Union и с холандската банка ABN Amro през август и планира да започне да го лицензира за щатски клиенти до средата на 2016 г. и за международни клиенти до 2017 г.
"Аз лично мразя паролите," казва Боб Рийни, стари вицепрезидент на MasterCard, отговарящ за решенията в областта на самоличността. "Правим нещата по-добри за клиентите и в същото време по-сигурни. Това наистина е голямата промяна", казва Рийни пред CNBC.
Соред проучване на MasterCard 53% от пазаруващите забравят паролите си по повече от веднъж на седмица, губейки по повече от 10 минути, докато получат нова парола. Резултатът е, че над една трета хората се отказват от онлайн или мобилна покупка.