Сгушен в Апалачите в Кентъки, на брега на река Левиза Форк, лежи процъфтяващият град Пайквил. Това е малък град с по-малко от 7000 жители, но изглежда те са най-важните хора на планетата.

Обитателите на града не са доволни, че трябва да чакат на жп кръстовището, докато вагоните с въглища бълват мръсотия върху тях. Те са ядосани на реката, която къса дигите и всяка година наводнява града.

Но вместо да чакат помощ, жителите на Пайквил решават да вземат нещата в свои ръце и предприемат един от най-големите земекопни проекти в цялото Западното полукълбо, който се нарежда на трето място след американския Big Dig и Панамския канал.

Така през планината е създаден прокоп, който е дълъг километър и широк 400 метра, наречен Pikeville Cut-Through. В него са преместени магистрала с четири ленти, железопътна линия и реката, която преди това обикаля града.

Благодарение на федерална субсидия от 77.6 милиона долара (161 милиона долара днес), тези седем хиляди жители сега се наслаждават на чист въздух и са спокойни за домовете си.

Проектът е ръководен от бившия кмет Уилям C. Хамбли, заради което той си печели титлата "човекът, който премести планината."

Той е лекар, преди да влезе в политиката. Мрази железопътните релси още в училище, а когато става кмет през 1960 г., събира над 20 федерални, щатски и местни агенции, за да осъществи проекта.

Той започва през 1973 г. и отнема14 години да бъде завършен, по време на които общо 18 милиона кубически ярда пръст са преместени и насипани във вече празното речно корито.

Монументалните усилия не само елиминират честите наводнения и премахват задръстванията, но също така дават на Пайквил нови 400 акра земя, на която да се развива.

Вижте още: Пет от най-популярните дестинации у нас днес

Скоро след това градът претърпява бързо икономическо развитие. Днес това е процъфтяващ център за търговия и водещ финансов и индустриален град в региона.

Що се отнася до Уилям Хамбли, той получава бронзова статуя, която стои гордо на видно място в градския парк.