Американски телевизии със сделка за 14.6 млрд. долара
Discovery Communications, собственик на Discovery Channel и Animal Planet, купува Scripps Networks за 14.6 млрд. долара, предава ВВС.
Сред каналите на Scripps са Food Network и Travel Channel. Смята се, че двете компании имат 20% от зрителската аудитория в САЩ. Телевизиите съобщиха, че сделката ще им позволи да се конкурират по-добре с онлайн каналите. Компании, като Amazon и Netflix, засилват конкуренцията в сектора.
Discovery и Scripps изпитват затруднения и с променящите се модели на разпространение, тъй като кабелните телевизии отговарят на намаляващия брой на абонатите си със собствени онлайн платформи и по-евтини пакети с по-малко канали.
“Вярваме, че с обединението със Scripps ще създадем по-силна, по-гъвкава и по-динамична медийна компания с глобално съдържание, което може да бъде напълно оптимизирано и да донесе печалба за комбинираните ни мрежи, продукти и услуги във всяка страна по света“, каза генералният директор на Discovery Дейвид Заслав.
Офертата оценява Scripps на 90 долара за акция - с 34% повече спрямо цената при първоначалното обявяване на сделката по-рано този месец. Въз основа на сделката на стойност 14.6 млрд. долара Discovery поема дълга от 2.7 млрд. долара на Scripps.
Компаниите обявиха, че очакват да спестят 350 млн. долара чрез партньорството си, което трябва да бъде одобрено от регулаторите. Очаква се сделката да бъде завършена в началото на 2018 г.
Сред каналите на Discovery са още Science, Turbo/Velocity и Eurosport. Компанията, чиято централа се намира близо до Вашингтон, имаше около 7000 служители в края на 2016 г.
Scripps, която се намира в Тенеси, притежава международни компании, като UKTV - съвместно дружество с BBC Worldwide и TVN, водеща платформа за лайфстайл и новинарско съдържание в Полша.
Информациите за възможно сливане се появиха по-рано този месец, което повиши цената на акциите на двете компании. Цената на акциите на Scripps остана почти непроменена при обявяването на сделката в понеделник, като се повиши само с 0.7% в началото на търговията.
Цената на акциите на Discovery, която обяви и печалбата си за тримесечието, падна с близо 7%.
Според анализатори от компанията Moffett Nathanson, сделката може да донесе някои ползи, но вероятно няма да промени дългосрочните предизвикателства пред двете компании.