Ford продава луксозния SUV модел Lincoln Navigator толкова бързо, че има проблеми със задоволяването на търсенето.

Вторият най-голям автопроизводител в САЩ предлага модела Navigator 2018 г. едва от края на ноември, но от компанията вече изпитват затруднения с това да произвеждат достатъчно бройки от него.

Продажбите на Navigator съставляват една малка част от общите продажби на Ford — малко по-малко от 1 300 от 161 000 автомобила, продадени от компанията през януари.

Продажбите на Navigator обаче скачат с 97.5% спрямо същия месец на 2017 г., въпреки че общите продажби на Ford намаляват с 6.6%, а общите продажби на SUV моделите Lincoln падат с близо 20%.

Снимка: lincoln.com

"Можеше да продадем много повече модели Navigator през януари, ако разполагахме с тях," казва Марк ЛаНев, вицепрезидент на маркетинговия отдел за САЩ.

Нещо повече, 84% от купувачите на Lincoln Navigator избират двете най-скъпи доработки, предлагани от марката - Reserve и Black Label. Тези пакети може да вдигнат цената на SUV модела до близо 90 000 и 100 000 долара, респективно.

Снимка: lincoln.com

Успехът на модела се дължи основно на обновения дизайн, казва анализаторът в Kelley Blue Book Ребека Линдланд пред CNBC. Това е първият редизайн на модела, който Ford прави от десетилетие насам.

Освен всичко друго, новата версия има по-просторно купе и се разполага с мултифункционални седалки, които предлагат подгряване, охлаждане и масаж.

Снимка: lincoln.com

Обновената версия е толкова популярна, че Navigator може би е е успял да открадне и част от купувачите на Cadillac, която произвежда сходните модели Escalade и Escalade ESV, казва Линдланд.

"Cadillac контролираше този сегмент от години, а сега Ford се появи и е жесток конкурент."

Продажбите на Escalade нарастват с 15% на годишна база през януари, но продажбите на Escalade ESV падат с близо 14%, обявиха от General Motors.