Взривиха останалата част от моста Моранди в Генуа (видео)
Експерти по разрушаването взривиха останалата част от моста Моранди в италианския град Генуа, близо година след като част от него се срути.
Хиляди хора в района бяха евакуирани преди експлозиите, които свалиха две големи кули, изградени от около 4 500 тона бетон и стомана.
Общо 43 души загинаха миналия август, когато част от моста падна, а колите, движещи се по него, полетяха от 45 метра височина.
Инцидентът породи ожесточени дебати относно безопасността на италианската пътна инфраструктура.
Мостът Моранди беше важна част от Генуа и от натоварената магистрала A10, която обслужва Италианската ривиера и свързва Северна Италия с Франция.
Как се случи?
Стотици жители, в това число бременни жени и възрастни хора, бяха информирани вчера да се евакуират от района.
Други над 3 400 души бяха евакуирани днес от района около двете кули в подготовка за операцията.
Улиците в радиус на 300 метра от моста бяха затворени.
Минути преди експлозиите зазвучаха сирени, а от водни резервоари в подножието й структурата беше обливана с вода, за да се ограничи разпространението на праховите частици.
След това в рамките на секунди тя рухна.
Вицепремиерите на Италия Матео Салвини и Луиджи ди Майо се присъединиха към зрителите в Генуа за разрушаването на моста, което беше предавано на живо по италианската телевизия.
Местните ще могат да се върнат по-домовете си по-късно днес, ако районът бъде определен за безопасен.
Части от моста, които се извисяваха над жилища, улици и железопътни линии, бяха демонтирани по-рано през годината, информира BBC.
Какво се случи с моста?
По време на силни дъждове на 14 август 2018 г. дълга 200 метра секция от моста Моранди се срути, заедно с една от трите поддържащи колони, смазвайки десетки автомобили в натоварения трафик.
Отломки от моста паднаха върху железопътни линии, в реката и върху склад. Жертвите бяха общо 43.
След трагедията стана ясно, че стоманените пръти, които държат дългия 1.2 км мост, бавно са гниели във времето и са били лошо увредени от морския въздух.
Принос за влошаването на състоянието на моста има и натовареният трафик, тъй като през него минават около 25 милиона автомобила всяка година.
Мостът, който е проектиран от Рикардо Моранди, е завършен през 1967 г., но е ремонтиран през 2016 г., а през 90-те години също са извършвани ремонти.
Подобни мостове обикновено се проектират, така че да издържат най-малко 100 години.
През декември известният италиански архитект Ренцо Пиано се съгласи да проектира новия мост, който се очаква да бъде най-скъпият в Европа.