Facebook пусна платежна услуга през WhatsApp
WhatsApp пусна услуга за дигитална разплащания в Бразилия в опит да извлече печалба от популярността си на развиващите се пазари.
Този ход е част от опитите на компанията майка Facebook да увеличи присъствието на електронната търговия в своите платформи.
WhatsApp Pay позволява на потребителите да изпращат пари помежду си безплатно или да пазаруват от малки компании, информира BCC.
През януари главният изпълнителен директор на Facebook Марк Закърбърг представи плановете за предлагане на услугата в Индия и Мексико.
В своя блог от WhatsApp обявиха, че пускането на услугата е част от по-мащабна стратегия за дигитални разплащания във всички платформи на Facebook.
"Тъй като плащанията в WhatsApp стават чрез Facebook Pay, в бъдеще бихме искали да направим така, че хората и компаниите да използват една и съща платежна информация в семейството приложения на Facebook."
Плащанията между физическите лица ще бъдат безплатни, докато малките бизнеси ще трябва да плащат “такса за обработка, за да получават плащания от клиенти,” се казва в блога.
WhatsApp има 120 милиона потребители в Бразилия, което прави страната втория й най-голям пазар след Индия.
Компанията вече прави тестове на платежната услуга в Индия, където има 400 милиона посетители. Опитите й да стартира WhatsApp в Индия продължават вече две години заради местните регулаторни органи.
През април Facebook обяви, че е купила 10-процентен дял в индийския телеком Reliance Jio за 5.7 млрд. долара.
Сделката осигурява на Facebook влиятелен съюзник в лицето на председателя на Reliance Jio Мукеш АМбани, който е най-богатият човек в Азия.
Двете компании планират да се концентрират върху партньорство с новосформираната платформа за електронна търговия JioMart.
Миналия месец Facebook инвестира неназована сума в базираното в Индонезия приложение за споделени превози Gojek.
Двете компании ще използват партньорството си, за да разширят услугата за дигитални разплащания на Gojek GoPay.
Facebook купи WhatsApp за около 20 млрд. долара през 2014 г. През февруари от приложението обявиха, че имат над 2 милиарда потребители по света.