Coca-Cola взима отчаяни мерки. Ще превозва продукти с кораби за въглища
Глобалният недостиг на корабни контейнери принуди Coca-Cola да прибегне до отчаяна мярка. Американската компания вече транспортира част от съставките за своите продукти в насипен вид. За последно подобни практики са използвани през 60-те години на миналия век, пише електронното издание Quartz.
Директорът на отдела за доставки на Coca-Cola Алън Смит разкри в свой пост в социалната мрежа LinkedIn, че компанията е наела три товарни кораба, които ще извършват доставки от азиатските ѝ доставчици до фабриките в САЩ. Обикновено в подобни плавателни съдове в днешно време се превозват само суровини като въглища и жито.
За повечето товари предпочитаният начин на транспорт са стандартизираните контейнери, тъй като те значително улесняват товаро-разтоварните дейности и логистиката. Проблемът е, че в момента те са изключително дефицитни.
Средният срок на доставките от Азия до САЩ се е увеличил с 10 дена по време на пандемията, а цената на превозите се е увеличила в пъти.
Точно това е и причината, поради която Coca-Cola е решила да прибегне до "ретро" опцията на насипните товари. Трите товарни кораба ще могат да пренасят по 60 000 тона на курс.
Тя обаче не е единствената компания, която търси алтернативи на традиционния морски транспорт. Някои фирми се възползват от въздушните превози, които са още по-скъпи, но поне пристигат навреме. Други купуват собствени контейнери и товарни кораби, за да не разчитат на големите корабни компании.
Напоследък се наблюдава и друга практика - трансформиране на кораби за насипни товари в контейнеровози.
В случая с Coca-Cola, ръководството е преценило, че част от доставките ще могат да бъдат доставени и в насипен вид. Това включва и концентратите, които ще бъдат доставени в чували от Азия до американските пристанища. След това обаче те ще трябва да бъдат натоварени на камиони и транспортирани до заводите на компанията.
Засега от Coca-Cola не са уточнили детайлите за това как ще протече този процес и дали ще създаде допълнителни логистични проблеми.