Виждали ли сте по-безличен автомобил от този?
В историята на автомобилната индустрия има много модели, които не са се харесвали особено на ентусиастите с бензин в кръвта.
Но, според експертите по класическите автомобили, съществува механизъм, с който може да се определи с точност коя е най-безличната кола на всички времена.
Компанията Hagerty, която е специализирана в проследяването на стойността на най-редките и най-скъпите колекционерски превозни средства в света, е изработила формула, за да определи кои модели заемат противоположния край на спектъра - колите, които обикновено се забравят бързо, защото са тотално безинтересни.
"Победителят" в този своеобразен конкурс е Austin Montego, пише Daily Mail.
Всяка година от Hagerty организират т. нар. Фестивал на незабележимите (Festival of the Unexceptional) – шоу, посветено на скучните автомобили, които ентусиастите щателно поддържат и ценят, въпреки липсата на привлекателност или стойност за широката публика.
За да определят кой е най-скучният модел на всички времена, организаторите взимат предвид данните за участието на фестивала и победителите от предишни години, които са общо 360.
Въпреки че бежовото и кафявото са цветовете, които най-често се свързват с невдъхновяващите и безлични автомобили, експертите на Hagerty твърдят, че синият е най-често срещаният цвят на превозните средства, избрани за най-скучни в историята на шоуто.
Най-безличната кола на всички времена би трябвало да е седан с четири врати, в идеалния случай произведен през 80-те години на миналия век от британска компания, тъй като има тенденция точно тези возила да доминират сред номинациите във Фестивала на незабележимите.
Когато се опитват да идентифицират най-безинтересната марка, организаторите стигат до извода, че Austin е далеч пред останалите, тъй като 12.5% от производителите, включени в предишните издания на конкурса, вече не съществуват.
Затова компанията решава да присъди титлата на най-невдъхновяващ автомобил на Austin Montego от 1989 г., боядисан в бебешко синьо.
Една от причините за избора е пословичната ненадеждност на модела, който често оставял собствениците си да ходят пеша. Тази репутация обяснява и защо Austin Montego е толкова рядко срещан днес - от десетките хиляди бройки, излезли от поточните линии на заводите на British Leyland, са останали само няколко десетки.
„Надяваме се, че тези няколко останали пазители ще продължат да ценят своите автомобили. Защото, докато някои просто ще ги отхвърлят като напомняне колко по-добри са съвременните коли, други биха ги оценили като част от историята", казват експертите на Hagerty.