Бургерите на McDonald's в Англия поскъпват за първи път от 14 години
McDonald's повиши цената на своя чийзбургер в Обединеното кралство за първи път от 14 години насам.
Основният аргумент на компанията е увеличаващият се натиск върху разходите, пише CNBC.
Веригата за бързо хранене потвърди, че емблематичният бургер е един от редицата артикули, които ще поскъпнат в мрежата ѝ от ресторанти във Великобритания.
Цената на чийзбургера се е повишила с 20% от 99 пенса (1.18 евро) до 1.19 паунда (1.42 евро).
Последният път, в който McDonald's повиши цената на своя чийзбургер във Великобритания, беше след световната финансова криза от 2008 г.
Има и други ястия от менюто на McDonald’s, които са поскъпнали с между 10 и 20 пенса. От компанията обявиха, че някои продукти няма да бъдат засегнати от скоковете на цените, които ще продължат да варират в ресторантите, собственост на притежателите на франчайза. Те могат сами да определят цени въз основа на препоръки от компанията.
В изявление до клиентите главният изпълнителен директор на McDonald’s за Обединеното кралство и Ирландия Алистър Макроу казва, че нарастващият инфлационен натиск е принудил компанията да направи някои „трудни избори“ по отношение на ценообразуването.
„Точно като вас, нашата компания, нашите франчайзополучатели, които притежават и управляват нашите ресторанти, нашите доставчици - всички усещат въздействието на нарастващата инфлация“, посочва той.
Поксъпването идва на фона на увеличаващите се разходи за горива, заплати и продукти. Във Великобритания инфлацията достигна нов връх от 9.4% през юни, което е най-високото й ниво от 40 години насам.
Според Макроу, бизнесът е отлагал повишаването на цените възможно най-дълго, но вече не е в състояние да поеме нарастващите разходи.
„Разбираме, че всяко увеличение на цените не е добра новина, но отложихме и минимизирахме тези промени толкова дълго, колкото можехме“, казва още той.
Решението идва ден, след като McDonald's отчете скок на глобалните продажби от 9.7% за трите месеца до края на юни спрямо същия период на миналата година.
Компанията, която има над 36 000 ресторанта в повече от 100 страни, вече приложи редица увеличения на цените в мрежата си от ресторанти в САЩ.