Седем съвета как да бъдем по-позитивни у дома и на работното място
Кариерата в бизнеса може да бъде придружена от стрес и напрежение у дома.
Стресът от работата може да се пренася в личния живот, да се отразява на отношенията със семейството и да подхранва един цикъл на негативност.
Ако обаче практикувате позитивност, това може да подобри благосъстоянието ви у дома и в офиса.
Ако сте положителното присъствие вкъщи, това може да помогне на любимите ви хора и на колегите да гледат от хубавата страна на нещата. В крайна сметка, позитивността е заразна.
Ето няколко съвета от Entrepreneur.com за това как да практикуваме позитивност на работа и в семейния живот.
1. Пренасочвайте негативните мисли
За да можете да практикувате позитивност, от съществено значение е да се научите да пренасочвате негативните мисли. Няма място за негативност във вашия живот, когато сте у дома или ръководите бизнеса си.
Вместо това, можете да пренасочвате тези негативни мисли и да ги канализирате в нещо по-продуктивно. Например, докато ръководите бизнеса си, можете да използвате съмненията в собствените сили и способности като мотивация да се консултирате с партньори и служители за вземането на бизнес решение заедно.
Междувременно, у дома, ако имате съмнения в себе си, можете да се доверите на любимите си хора и да помолите за тяхната подкрепа, вместо да задържате негативните чувства в себе си. Може да звучи малко противоречиво, но може също така да се концентрирате върху негативните мисли.
Когато се концентрирате конструктивно върху негативните мисли, вие разглеждате възможните негативни ситуации на дадено събитие, което може да ви помогне да намерите решения за това "потенциално" събитие. Това е една здравословна практика – да мислите за негативните мисли конструктивно.
Не се фокусирайте прекалено много върху тях обаче. Използвайте негативните мисли като суперсила, за да бъдете конструктивни и превантивни.
2. Намирайте решения
Нормално е да имате негативни чувства, когато се сблъскате с проблеми у дома или докато ръководите бизнеса си. Въпреки това, след първоначалната вълна от негативност, насочването на усилията към намирането на решения е по-конструктивно от това да позволите на негативността да надделее.
Когато се сблъскате с проблем, докато ръководите бизнеса си, обмислете го добре, говорете с вашите лидери на екипи или свикайте среща, за да обсъдите проблема с екипа си.
Когато се сблъскате с проблем у дома, е важно да подходите към него като семейство. Първо, обсъдете въпроса с вашата половинка и опитайте да намерите възможни решения. Изолацията на тийнейджърите е нещо типично, но позитивното отношение може да ви помогне да намерите решения на проблемите по-бързо и по-ефективно.
3. Обсъждайте въпросите с положителен тон
Когато сте на работа и забележите някакви проблеми със служителите, идеалният вариант е разговарят на четири очи и да обсъдите проблема с положителен, конструктивен тон. По този начин, вместо да се чувства сякаш го мъмрите, вашият служител ще види, че стоите за него и искате да стигнете до същността на въпроса, също толкова колкото и той или тя.
У дома, ако с половинката ви имате проблем, е важно да го обсъдите с положителен тон и да говорите емоционално и от сърце, но не прекалено емоционално. Напомнете на партньора си, че не сте изправени един срещу друг, а по-скоро двамата заедно срещу проблема.
Използването на положителен тон също така е от съществено значение, когато обсъждате проблем с децата ви. Вместо да крещите и евентуално да ги отчуждите от вас, опитайте да говорите с тях приятелски. Опитвайте да говорите с тях все едно са възрастни и да обсъждате същността на проблема и как да го решите.
4. Разговаряйте положително и със себе си
Може да изглежда неловко или странно, но позитивно говорене със себе си е полезно. Когато сте притеснени за пускането на нов продукт, си дайте кураж, като се концентрирате върху това колко сте постигнали, за да стигнете дотук. Фокусирайте се върху всички положителни неща, докато в същото време осъзнавате отрицателните.
У дома също можете да говорите позитивно със себе си, като се поздравявате за това, че имате любящо семейство, което ви подкрепя. Може също така да направите нещо, като да окуражите себе си да заведете семейството си на почивка. Когато човек разговаря положително със себе си, това му носи ползи – колкото повече го правите, толкова ползи ще има за вашето семейство и бизнес.
5. Приемайте обратна връзка от другите
Да бъдеш положителната светлина у дома и в бизнеса означава и да се вслушваш в това, което имат да кажат останалите около теб. На работното място бъдете непредубедени относно предложенията на вашите служители — това може да е от полза и да подобри определени аспекти на вашия бизнес.
Трябва също така да приемате обратна връзка и от клиентите си за това как да подобрите продукт или услуга, които предлагате.
У дома би трябвало да сте готови да получавате обратна връзка от половинката си и дори от вашите деца. Гордостта може да ни казва да отказваме да слушаме какво имат да кажат нашите деца, но понякога те забелязват проблеми и намират решения, които възрастните не виждат веднага. Оставете егото си настрана и бъдете отворени за обективни перспективи.
6. Правете комплименти
Комплиментът може да постигне много в бизнеса. Искрените комплименти може да са причината клиенти да пазарува редовно от вас, освен заради качеството на продукта или услугата. Комплиментите може също така да мотивират екипа ви да дава най-доброто от себе си за вашия бизнес. Един простичък комплимент може да преобърне лошия ден на служител.
В същото време трябва да правите често комплименти и на любимите си хора. Виждате, че половинката ви се е облякла добре? Направете комплимент! Детето ви е получило висока оценка на теста? Направете комплимент! Стига комплименти ви да са искрени, така можете да давате на хората положителни емоции и да правите деня им малко по-ярък.
7. Бъдете благодарни за това, което имате
Благодарността е нещо, което трябва да практикуваме по-често. Когато установявате, че искате нещо все повече и повече, но въпреки това не можете да го постигнете, е важно да спрете за момент и да оцените това, което имате.
Ако ръководите бизнес, оценете колко дълъг път сте изминали от началото. Бъдете благодарни за възможността да ръководите своя бизнес и за служителите и клиентите, които ви подкрепят. Показвайте по всевъзможни начини, че ги цените.
Изключително важно е да бъдете благодарни на семейството и на любимите си хора. Един от начините да покажете на половинката си колко я цените е като я изведете на романтична вечеря. Подарявайте на децата си подаръци в специални случаи или в ключови моменти или пък ги водете на семейни пътешествия или увеселителни паркове.
Правете така че любимите ви хора да се чувстват обичани, като правите специални неща за тях или просто като им казвате колко сте благодарни сте, че ги имате.