Продажбите на Nestle са нараснали с над 9% през първите 9 месеца
Швейцарският гигант за храни и напитки Nestle съобщи днес, че продажбите му са нараснали с 9,2% през деветте месеца до края на септември – от миналогодишните 63,3 млрд. швейцарски франка до 69,1 млрд. швейцарски франка (69,1 млрд. долара) и повиши прогнозата си за данъчната година.
Органичният растеж, който не включва влиянието на валутните курсове и придобиванията, се е повишил с 8,5% и е обхванал повечето географски региони и категории въпреки трудностите заради инфлацията.
Растежът е бил 7,4% на развитите пазари и 10,2% на нововъзникващите.
Nestle е заложил на линията Purina PetCare, кафето и продуктите за детско хранене като силни двигатели на растежа.
Цените са се повишили със 7,5%, отразявайки значителната инфлация.
Продажбите в Северна Америка са се увеличили с 11,2% и само с 1,7% в Европа, която има "трудна икономическа среда", според компанията.
Nestle България отчита силно представяне за тримесечието с висок двуцифрен органичен ръст от 11,5%, подкрепен от ръста на продажбите в категориите Кафе, Детско хранене, Храни за домашни любимци и Нестле Профешънъл, съобщават от местния офис на компанията.
За данъчната 2022 г. гигантът очаква растежът на органичните продажби да е около 8%, като предишните прогнози бяха в диапазона между 7 и 8%.
Междувременно Nestle обяви, че планира да придобие марката Seattle's Best Coffee от Starbucks, съобщава ДПА. Двете компании са се споразумели да запазят конфиденциални условията на тази трансакция. Nestle се надява да приключи сделката до края на 2022 г. Тя подлежи на съответните обичайни регулаторни одобрения.