Един от най-важните атрибути, който може да направи разликата между доброто спускане и неприятното падане, са скиорските очила.

Затова не е чудно, че много компании работят върху тяхното развитие с помощта на технологиите. Развитие, което ще осигури на любителите на зимните спортове нужната видимост и сигурност, без значение при какви метеорологични условия ще практикуват любимото си зимно занимание.

Кои са най-високотехнологичните очила за ски на пазара тогава? Отговорът дава The Wall Street Journal.

Подобрено възприятие на средата




Shred - марка, основана от Тед Лигети, американски олимпийски шампион в гигантския слалом, и Карло Салмини, инженер по материалите, прави достъпна за всеки технологията, която се използва за направата на маските на професионалните състезатели.

Салмини ръководи изследователски проекти в сътрудничество със спортната лаборатория на Масачузетския технологичен институт (MIT), за да разработи специфична комбинация от оцветители за лещи и полуполяризиращ филтър, в резултат на което да се подобри възприемането на белия терен през скиорските очила. Лещата за повишаване на контраста функционира като шумопотискащи слушалки за очите, като поглъща светлинните лъчи, които подчертават контраста на снега, и отразява всички останали отблясъци.

Няколко спортисти вече изпробваха лещите CBL 2.0 на Shred по време на Олимпийските игри в Пекин и, по думите на Салмини, са ги оценили високо. Сега технологията е достъпна и за непрофесионалисти в зимните спортове.

Перфектно прилягане на лицето




Еластичната пяна на традиционните рамки за ски очила е направена така, че да образува универсално уплътнение на лицето, каквато и да е неговата структура. Това обаче не винаги се получава. Затова моделът Imprint на Smith Optics, версия на популярната рамка I/O MAG, може да се персонализира според всяка специфика, за да се постигне оптимално прилягане.

За да се случи това, потребителят изтегля приложение за сканиране на лицето (засега само за iOS). След това Smith взема информацията и използва технология за 3D печат, за да отпечата напълно персонализирана рамка.

Освен това, тъй като рамките не се нуждаят от толкова много пяна, за да се постигне относително универсална функционалност, лещата на Imprint може да се разположи по-близо до очите, увеличавайки полето на видимост.

Imprint разполага и с най-усъвършенстваните лещи на компанията - Chromapop Mag, които повишават контраста и са обработени срещу замъгляване.

Край на замъгляването



Компанията Julbo, създадена в началото на 20-ти век за производството на екипировка, която да защитава очите на търсачите на кварцови кристали в долината Шамони във Франция, и до днес е на почит сред професионалните атлети, занимаващи се с планински спортове.

Най-новото ѝ ултратехнологично предложение е патентована фотохромна леща с най-широк диапазон на оцветяване на пазара - 0-4. Това означава, че лещата може да се променя от едната крайност - да карате нощни ски, до другата – да е достатъчно тъмна, за да можете да карате ски и при ярко слънце.

Инженерите на Julbo са се справили и с проблема със замъгляването на очилата чрез уникален дизайн на рамката. Специална система избутва лещата с четвърт инч навън, подобрявайки циркулацията на въздуха, когато това се налага, а след това я избутва обратно, за да затвори процепите.