Ако сте на компания, която смята да увеличава работната си сила, със сигурност вече търсите работници от поколението Z.

Проблемът е, че в зависимост от размера на вашата компания, представителите на Z може да не искат да работят за вас.

Това показва нов доклад на Adobe, наречен Future Workforce Study. Компанията анкетира над 1000 студенти и наскоро завършили, за да проследи нагласите им към пазара на труда и икономическите перспективи.

Една от констатациите в проучването е, че само 16% от респондентите биха започнали работа в стартираща или малка компания.

52% от анкетираните казват, че ще преследват кариера в големи, утвърдени компании.

Причината? Поколението Z вярва, че големите, утвърдени компании имат по-добри шансове да устоят на всякакви икономически бури, които близкото бъдеще може да донесе, пише Fast Company.


Поколението Z превръща дългите прекъсвания на кариерата от пасив в актив47% от представителите на тази група в Обединеното кралство са прекъснали кариерата си за шест или повече месеца

Представителите на поколението Z се сблъскват с много предизвикателства и несигурност през последните години, а на фона на продължаващите опасения за предстояща рецесия е нормално значителна част от тях да търсят възможности за кариера в установени корпорации, които могат да предложат повече стабилност и възможности за растеж, коментира Триша Гайер, старши директор по привличане на таланти в Adobe.

Голямата и утвърдена компания като Apple, Microsoft или GM не е единственото изискване на бъдещите Z служители. Проучването на Adobe също така разкрива, че те искат предварителна прозрачност по отношение на възнагражденията, още преди да кандидатстват за позицията. Цели 85% от анкетираните казват, че е по-малко вероятно да кандидатстват за позиция, ако диапазонът на заплащането не е посочен в обявите за работа.

Накратко, представителите на поколението Z не искат да си губят времето с дълги интервюта и след това да бъдат разочаровани от началната заплата, когато/ако им бъде предложена работата.


Какъв да стана през 2023? Шест професии с добри перспективи през годинатаПлатформата за кариерна ориентация CareerFitter посочва сферите, в които се очаква да бъдат разкрити най-много работни места в глобален мащаб

Друго интересно откритие от проучването на Adobe е, че поколението Z изглежда е съгласно със завръщането към работата в офиса: 75% от респондентите дори казват, че биха били готови да се преместят, за да бъдат по-близо до работното си място.

„Предполагаме, че те са уморени от дистанционно обучение и работа онлайн и са нетърпеливи да се включат в среда, която носи повече преживявания“, коментира Гайер.

Това не е точно сигнал за края на дистанционната работа, но вероятно е музика за душата на много работодатели.