Потребителският трафик в Twitter се забавя след стартирането на платформата Threads, която вече надхвърли 100 милиона регистрации, пише CNBC.

Платформата на Meta стартира в САЩ в сряда и се рекламира от висшите мениджъри в компанията, включително от ръководителя на Instagram Адам Мосери, като по-положителен „публичен площад“ за общности, „които никога не са приемали Twitter“.

„Threads достигна 100 милиона регистрации през уикенда. Това е предимно органичен резултат, все още не сме включили кой знае колко промоции. Не мога да повярвам, че минаха само 5 дни!“, написа изпълнителният директор на Meta Марк Зъкърбърг в понеделник.

Изглежда, че Twitter има наистина сериозен конкурент. Матю Принс, главен изпълнителен директор на Cloudflare, сподели графика в Twitter в неделя, показваща, трафикът на платформата:

Според Similarweb, компания за данни, специализирана в уеб анализи, трафикът към Twitter е намалял с 5% през първите два дни след старта на Threads. Компанията добавя, че уеб трафикът на Twitter е намалял с 11% в сравнение със същите дни през 2022 г.

От Twitter са отговорили на искането на CNBC за коментар с автоматичен отговор. От Meta не са предоставили допълнителен коментар освен публикацията на Зъкърбърг.

Как Илон Мъск върна култовия образ на Марк Зъкърбърг Собственикът на Twitter направи отдавана невъобразимото: той помогна за съживяването на увереността и харизмата на съоснователя на Facebook

Threads достигна крайъгълния камък от 100 милиона регистрации дори по-бързо от генеративния чатбот ChatGPT на OpenAI, който достигна 100 милиона месечни потребители за два месеца, посочва CNBC, добавяйки, че този бурен растеж е подпомогнат от факта, че Threads е свързана със съществуваща социална мрежа на Meta - потребителите могат да се регистрират в новата платформа чрез своите акаунти в Instagram и да запазят част от последователите си.

Приложението има много пространство за развитие, тъй като не е пуснато в Европа, където „все още има известни регулаторни усложнения“ по думите на Мосери.

Ако Threads успее да запази потребителската си база, може да затвърди позицията си на истински конкурент на Twitter, който отчете близо 238 милиона ежедневни активни потребители в последния си тримесечен отчет за приходите като публична компания миналото лято.