Threads има десетки милиони потребители. Но меденият месец може би свършва
Две седмици след като Meta пусна своя конкурент на Twitter Threads и получи безпрецедентен брой регистрации от потребители, манията около новото приложение започва да се успокоява.
За по-малко от седмица броят на регистрациите надхвърли 100 милиона, но ангажираността на потребителите започва да се забавя.
Според доклад, публикуван тази седмица от компанията за анализ на уеб трафика Similarweb, дневните активни потребители на Threads са намалели от 49 милиона на 7 юли, два дни след стартирането му, до 23,6 милиона потребители миналия петък.
Средното време за използване на приложението също е намаляло от 21 минути на 6 минути за същия период от време, съобщава CNN.
Забавянето на темпото е знак за предстоящите предизвикателства пред Meta, която се стреми не само да привлече потребители от Twitter, но и да изгради услуга, която да достигне до много по-голяма аудитория.
Компанията на Марк Зукърбърг вече се сблъска с обичайните проблеми за социалните медии, включително задържане на потребители, спам и някои ранни регулаторни проверки на подхода й към модериране на съдържанието. Също така, не е ясно доколко инвестициите на Meta в Threads ще доведат до финансова възвръщаемост за компанията.
"Много оптимистично съм настроен за това как общността се обединява около Threads", заяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг в публикация в платформата в понеделник. "Ранният ръст беше извън класациите, но по-важното е, че сега 10 милиона души се връщат ежедневно... Фокусът до края на годината е подобряване на основите и задържане на потребителите.", допълни той.
Ръководителите на Meta признаха в първите дни след стартирането на Threads, че е много по-лесно да накараш потребителите да се регистрират за ново приложение, отколкото да ги убедиш да продължат да се занимават с него в дългосрочен план. Това вероятно важи с още по-голяма сила за Threads, което стартира като сравнително просто приложение в опит да се възползва от момент на слабост в Twitter и използва основата на Instagram, за да улесни регистрацията.
Във вторник Threads пусна първата актуализация на версията на приложението за iOS, включително бутон за превод, раздел в потока на активност на потребителите, посветен на показване на това кой ги следва и опция за абониране и получаване на известия от акаунти, които потребителят не следва.
Изпълнителният директор на Instagram Адам Мосери, който ръководи стартирането на Threads, намекна и за добавяне на функции, като например версия на приложението за настолни компютри, фийд от акаунти, които потребителят следва и бутон за редактиране.
Междувременно Threads се бори с често срещан проблем в социалните медии - спам. Потребителите се оплакват, че отговорите на публикациите се пълнят със спам връзки и предлагат "подаръци" в замяна на нови последователи.
Мосери коментира в публикация, че платформата "ще трябва да затегне ограниченията", защото "спам атаките са се увеличили". Това "ще означава повече непреднамерено ограничаване на активните хора", предупреди той. "Ако попаднете в капана на тези защити, уведомете ни."
Meta отказа да уточни дали публикацията се отнася до ограничения на възможностите на потребителите да публикуват или четат съдържание, както и да предостави допълнителни подробности. Коментарът обаче предизвика закачка от конкурента Илон Мъск, след като отзвукът срещу собствените ограничения на Twitter колко туитове могат да публикуват потребителите, подпомогна ранния растеж на Threads.
Акциите на Meta скочиха с повече от 6% след пускането на Threads, но някои анализатори са скептични, че тя бързо ще допринесе за крайния резултат на компанията, ако изобщо го направи.
Собствениците на Meta заявиха, че вероятно ще включат реклама в платформата, след като потребителската ѝ база достигне критична маса. Но дори ако Threads продължи да увеличава броя на потребителите, "рекламодателите могат да се колебаят и евентуално да изчакат, преди да отделят средства заради несигурността относно дългосрочното задържане на потребителите и тяхната ангажираност", заяви старши анализаторът на акции в Morningstar, цитиран от CNN.
Инфлуенсърите и Threads: Еуфория, очаквания и никакви гаранции
Подобно на Twitter, Threads също може да има трудности с привличането на рекламодатели, тъй като естеството на приложението за новини и публични разговори в реално време означава, че съдържанието понякога е негативно или противоречиво. Дори преди Илон Мъск да поеме управлението на Twitter и да отчужди рекламодателите, платформата представляваше малка част от пазара на рекламни продажби в сравнение с приложенията на Meta.
Threads обаче вероятно има предимство пред Twitter, защото Meta е известна като компания, която осигурява ясна стойност за рекламодателите, казва Скот Кеслър, глобален ръководител на технологичния сектор в изследователската компания Third Bridge.
Според него рискът може да се състои в това, че някои рекламодатели може да се замислят дали да харчат за още една платформа на Meta, вместо да диверсифицират рекламната си стратегия.
Засега анализаторите очакват коментарите на Meta относно Threads по време на разговора за тримесечните приходи следващата седмица. Тогава би трябвало да стане ясно и дали рекламите могат да бъдат пуснати в приложението преди ключовия сезон на празничното пазаруване, допълват анализатори.