Nissan ще инвестира до 663 млн. долара в новото подразделение за електрически превозни средства на Renault, съобщават от двата автомобилни производителя в сряда, цитирани от Reuters. Новината е част от финализирането на условията за преструктуриране на партньорството между компаниите и идва след месеци на преговори, помрачени от известно напрежение.

Сключването на сделката вероятно ще бъде възприето като положителен факт от пазара. Преговорите между двете страни се проточиха с месеци по-дълго от очакваното, отчасти заради загрижеността на Nissan, свързана със защитата на интелектуалната собственост при бъдещи сътрудничества.

Сключеното споразумение позволява на двете компании да се съсредоточат върху по-належащия проблем като това да се ориентират в бързо променящия се пейзаж в индустрията. За Nissan това означава да се бори с все по-мрачните перспективи за чуждестранните автомобилни производители в Китай - най-големия автомобилен пазар в света.

Made in Москва? Защо новият „Москвич“ няма нищо общо със съветската класикаКитайските производители на автомобили завземат пазарен дял в Русия, възползвайки се от напускането на западните играчи
Японската компания заявява, че Китай остава предизвикателство, въпреки че е увеличила почти двойно печалбата си за първото тримесечие и повиши прогнозата си за цялата година, мотивирана от по-слабата йена и по-добрите продажби в Япония и Северна Америка.

Главният изпълнителен директор Макото Учида очаква възстановяването на приходите във втората по големина икономика в света да отнеме известно време, добавяйки, че Nissan ще даде повече подробности за новата си гама автомобили за китайския пазар до есента.

"За съжаление, прогнозите ни за продажбите сега са далеч под производствения ни капацитет", казва той по отношение на Китай.

Китайските автомобилни марки са на път да вземат малко над 50% от местния пазар тази година, благодарение на все по-голямата си доминация при електрическите превозни средства, посочват пред Reuters от консултантската компания AlixPartners.

VW губи пазарен дял в Китай, отговаря с 10 нови е-модела до 2026Като цяло утвърдените чуждестранни марки губят позиции в надпреварата с някои местни конкуренти на най-големия автомобилен пазар в света
Инвестиции в Ampere

Nissan заявява, че ще инвестира до 663 млн. долара в звеното за електромобили на Renault, Ampere. Междувременно френският производител ще намали дела си в Nissan до 15% от около 43%, като по този начин ще постави отношенията им на равна основа.

Инвестицията в Ampere е в съответствие с факта, че ние сме стратегически инвеститор и това ни осигурява място в борда на новата компания, заявяват от Nissan, макар че още не е ясно колко членове ще има японският производител в управлението. Източници на Reuters твърдят, че Ampere може да бъде оценена на до 10 млрд. евро.

Американският гигант в областта на чиповете Qualcomm вече обяви, че също смята да инвестира в Ampere, а младшият партньор на Nissan и Renault, Mitsubishi Motors - че ще вземе решение за всяка потенциална инвестиция преди първичното публично предлагане на звеното, което се очаква през първата половина на 2024 г.