Mинималните цени за полети в ЕС са политически невъзможни, според Ryanair
Ако Европейският съюз въведе минимални цени или задължителни ограничения на полетите, ще лиши от права по-бедните граждани, така че тази стъпка е политически невъзможна.
Това становище изразиха от нискотарифната самолетна компания Ryanair, цитирани от Reuters.
"Мисля, че това е политически невъзможно", заяви Еди Уилсън, ръководител на Ryanair DAC, най-голямата авиокомпания в групата, на пресконференция, когато беше попитан дали през следващите 5-10 години може да бъде въведено минимално ценообразуване в целия ЕС или ограничение на въздушните превози.
"Хората се нуждаят от свързаност, за да летят на повече от 500-600 километра и да стигат бързо. Не става въпрос за почивки. Пътуването със самолет е необходимост.", допълни той.
Без повече билети за 10 евро? Франция повежда битка срещу евтините полети Само преди дни френският министър на транспорта Клеман Боне заяви, че ще потърси подкрепа от други страни от ЕС за въвеждане на минимални цени на полетите в Европа в опит да се намали приносът на авиационния сектор към изменението на климата.
Холандското правителство също заяви този месец, че ще продължи с плановете си за ограничаване на броя на полетите на летището в Амстердам догодина, в очакване на одобрението на ЕС за намаляване на замърсяването на въздуха и емисиите на парникови газове.
Служители на ЕС заявиха пред Reuters, че държави, сред които Нидерландия и Белгия, също подкрепят френската идея. Въпреки това, Франция ще трябва да се бори за одобрение от повече държави от ЕС, сред които има островни, които разчитат на въздушния транспорт и региони с туристически сектори, стимулирани от нискотарифните полети.
Интересът към пътуванията остава висок и през 2024. Цените на билетите същоАнализаторите смятат, че ако инфлацията не се понижи, може да се наблюдава и спад
Нискотарифният превозвач Ryanair, най-големият по брой пътници в Европа, смята, че вместо това авиоиндустрията трябва да намали въглеродните си емисии до нула, като увеличи използването на устойчиви авиационни горива и използва по-големи и по-малко шумни самолети. "Това няма да стане за една нощ и няма да стане чрез нещата, които французите предлагат, като забрани и минимални цени. Всичко, което се казва, е, че бедните хора не могат да пътуват, а това обикновено не важи във Франция", категоричен е Уилсън.