Правителството на Обединеното кралство въвежда серия от политики в подкрепа на собствениците на автомобили, с което се присъединява към страните, които оказват политическия отпор срещу зелената програма на Европа.

Така наречената "антизелена вълна", пише CNBC, се разраства в цяла Европа, тъй като разходите за прилагане на амбициозни екологични политики се сблъскват със съпротивата на гражданите, което кара някои правителства да намалят целите си.

Миналата седмица британският министър на транспорта Марк Харпър обяви нови облекчения за шофьорите - стъпка, която според него ще предпази водачите от "прекалено ревностно спазване на правилата за движение". Мерките включват намаляването на възможностите на общинските съвети да налагат ограничения на скоростта, ограничения на броя часове на ден, през които движението на автомобили е забранено в автобусните ленти, и нова национална система за опростяване на плащанията за паркиране.

Решението идва в момент, когато управляващата Консервативна партия се стреми да подкрепи избирателите си, много от които живеят в селски райони и се чувстват несправедливо наказани от зелените транспортни политики, преди общите избори догодина.

3 приоритета за компаниите, тръгнали по пътя на зелената трансформация Компании по пътя на зеления преход - три съвета за висшите мениджъри


"Консервативната партия застава гордо зад автомобилите", заявява Харпър по време на конференция на партията в Манчестър, Англия. "Ние защитаваме свободата да пътувате както искате."

"Зловещите" зелени политики

В речта си Харпър определя като "зловеща" идеята за „15-минутни градове“: концепция за градско планиране, при която всички удобства са достъпни на 15 минути пеша или с велосипед. Въпреки че идеята е възхвалявана заради екологичните си качества и фокуса върху достъпността, по време на пандемията теориите на конспирацията твърдят, че тя е част от заговор на правителствата да контролират населението.

"Налагам край на злоупотребата с така наречените 15-минутни градове", заяваява Харпър, като отбелязва, че местните власти не би трябвало да могат да определят норми за използване на пътищата, без да представят доказателства, че те наистина са полезни.

Тези коментари следват по-ранното отслабване на зелената програма на Обединеното кралство от страна на министър-председателя Риши Сунак. Миналия месец той отложи забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили, заявявайки, че този ход ще облекчи финансовата тежест върху домакинствата.

След това Сунак обяви отмяната на строежа на участък от дългоочакваната високоскоростна железопътна мрежа HS2 - инфраструктурен проект в областта на обществения транспорт, предназначен да свърже по-добре големите градове със столицата. Вместо това той заявява, че средствата ще бъдат изразходвани за местни транспортни проекти, включително по-големи инвестиции в пътни мрежи, пише още CNBC.

ЕП задължи всички членки да намалят парниковите емисии с 40% до 2030 г.Страните от ЕС ще трябва ежегодно да гарантират, че не надвишават квотите си за емисии


Решението е представено под мотото на предизборната кампания на Сунак "Дългосрочни решения за по-добро бъдеще", тъй като той се опитва да утвърди лидерството си сред по-радикалните фракции на торите.

Растяща европейска „антизелена вълна

Тези стъпки идват на фона на нарастващото политизиране на зелените политики в Европа и извън нея, тъй като гражданите се борят с кризата в разходите си за живот.

Миналия месец Германия прие смекчена версия на спорен закон за отоплението, като отложи постепенното премахване на газовите котли с няколко години.

В Нидерландия разочарованието от плановете за намаляване на замърсяването с азот доведе до шокираща победа на нова протестна партия на фермерите.

Всички големи паркинги във Франция ще добиват слънчева енергияСтраната задължава по-големите обекти, разположени край основни пътни артерии, да инсталират слънчеви панели


Междувременно правителствата на Франция и Белгия призоваха за спиране на екологичната законодателна програма на Европейския съюз.

В Лондон неотдавнашното решение на лейбъристкия кмет Садик Хан да разшири обхвата на зоната за свръхниски емисии (ULEZ) във всички квартали бе посрещнато с отпор от страна на онези, които протестират срещу по-високите такси. Наскоро назначеният британски министър на енергийната сигурност и енергийната ефективност Клеър Коутиньо потвърди позицията на правителството миналата седмица, като заяви, че обществеността не трябва да бъде принуждавана да става зелена.