Никоя голяма развлекателна марка вече не може да работи без допълнителни компоненти като pop-up пространства и мърчандайзинг.

Затова може би не е изненада, че през 2025 г. Netflix ще отвори първите си физически локации, известни като Netflix Houses, където феновете ще могат да консумират храна и напитки, да играят и да пазаруват, според новина, разпространена от Bloomberg.

Комбинацията от търговия на дребно, храна и шоу на живо може би ще превърне Netflix Houses в нещо като модернизирана версия на киносалоните, където обаче на първо място е реалното преживяване, коментира Fast Company.

Тенденцията следва ненаситната почва за преживявания на живо, която постковид светът създаде. Наред с високите цени за билети за турнето на Тейлър Суифт и стартирането на технологичното чудо Las Vegas Sphere, самата платформа Netflix обиколи 20 града по света през последната година, предлагайки The Queen’s Ball: A Bridgerton Experience.

За билети, започващи от $49, феновете на сериала Bridgerton имаха възможност да се обличат като героите му и да бъдат част от бал от Викторианската епоха. Netflix твърди, че над един милион души са присъствали на всички pop-up събития от началото на 2022 г.

Oт екрана на масата: Netflix отваря ресторант в Лос АнджелисNetflix Bites ще включва кулинарни творения от известни готвачи, участвали в продукции, достъпни в платформата

Сега изглежда, че стрийминг платформата планира по-дългосрочна стратегия в това отношение, отправяйки предизвикателство към традиционните киносалони да развиват дейности извън големия екран. Независимо дали става дума за дългогодишната игра Sleep No More, тематични паркове като Harry Potter World или Galaxy’s Edge, или пък pop-up ресторанти като Saved by the Max, завладяващите светове въвеждат публиката по-дълбоко в сюжетните линии от всякога.

Между емоцията и капитализма: Възможна ли е „Суифтономиката“ в ЕвропаБързината, с която билетите за Eras Tour се разпродадоха в Европа, е доказателство, че Тейлър Суифт е завладяла европейския пазар

От друга страна тези изживявания са скъпи за изграждане и поддържане - и намирането на пресечната точка между ексклузивното и достъпното е трудно. Никоя компания не знае по-добре това от един от най-яростните конкуренти на Netflix, Disney – след години на развитие, компанията реши да затвори своя нов хотел Galactic Starcruiser Star Wars в рамките на само шест месеца работа. Вероятно цената от $2500 на вечер не е била по силите и на най-големите фенове на поредицата.