„Реже, но не шие“: Служителите на Gucci в Рим започват стачка
Десетки служители на италианската модна къща Gucci предприеха стачка в знак на протест срещу решението на компанията да премести дизайнерския си офис от Рим в Милано.
Говорител на Gucci заяви пред CNN, че преместването "не включва никакви съкращения на персонала", но регионалният клон на профсъюза CGIL определи този ход като "прикрито колективно уволнение".
На своя уебсайт миналата седмица профсъюзът заяви, че преместването "прикрива желанието за скорошно прекратяване на цялата дейност в Рим".
По-късно публикацията беше придружена от снимки от демонстрацията в понеделник в Рим, на която протестиращите държаха плакати с послания, сред които "Gucci реже, но не шие".
Решението, за което компанията заяви, че е съобщила на профсъюзите през октомври, засяга 153 от 219-те служители на дизайнерския офис в Рим.
CGIL твърди, че искането служителите да се преместят в Милано, на около 300 мили северно от столицата, през първата половина на 2024 г. е равносилно на уволнение.
Според говорителя на Gucci, преместването означава, че творческият директор и дизайнерите му "ще имат възможност да си сътрудничат тясно със стратегическите функции на компанията", които са базирани в Милано, "увеличавайки максимално необходимите взаимодействия и синергии".
В изявлението се добавя, че марката предлага "икономически стимули и активна подкрепа, по-благоприятни от предвидените в италианския национален колективен трудов договор".
След напускането на творческия директор Алесандро Микеле през 2022 г., собственикът на Gucci - Kering, разтърси висшия мениджмънт на марката.
През януари т.г. компанията назначи бившия дизайнер на Valentino Сабато де Сарно за нов творчески директор, а през август Kering обяви, че главният изпълнителен директор Марко Бизари напуска компанията, поставяйки на ръководния пост Жан-Франсоа Палус, който преди това беше управляващ директор на Kering.
Kering, която притежава също Yves Saint Laurent, Bottega Veneta и Balenciaga, заяви, че Палус е "натоварен със задачата да укрепи екипите и операциите на Gucci", за да възстанови "влиянието и динамиката" на италианската марка.
Gucci е най-големия бранд на Kering, който представлява малко повече от половината от приходите на френския конгломерат в размер на 22 млрд. долара за миналата година.
Докато продажбите на луксозни стоки бяха в подем в началото на годината, през втората половина на 2023 г. пазарът се охлади, допълва CNN.
След три години на високи печалби, подхранвани от затихналото потребителско търсене след пандемията, Kering отчете по-голям от очаквания 9% спад на продажбите през последното тримесечие, като се представи по-слабо от конкурентите си на фона на забавящия се апетит за дрехи и аксесоари от висок клас.
Със Сабато се Сарно начело Gucci представи нова колекция, наречена "Gucci Ancora" през септември пред звездна публика в Милано, включваща холивудски знаменитости като Джулия Робъртс, Райън Гослинг, Джесика Частейн, Кендъл Дженър и Джулия Гарнър.