В празничния шопинг сезон Shein и Temu не отстъпват на известните американски търговци на дребно. По данни на консултантската компания ShipMatrix двете бързоразвиващи се платформи за пазаруване изпращат средно по един милион пакета на ден в САЩ, пише The Wall Street Journal.

Посочените обеми са над два пъти по-големи от тези на телемаркетите и онлайн търговците QVC и HSN, които заедно изпращат около 413 000 пакета дневно в страната. Amazon изпраща повече от 20 милиона пакета в САЩ дневно.

Както Temu, така и Shein са още по-натоварени през настоящия пиков сезон на доставките. Според оценките на ShipMatrix през този сезон средният дневен обем на пратките в САЩ е около 82 милиона.

Конкурент съди Shein заради „мафиотско сплашване на доставчициTemu и Shein са ожесточени съперници в областта на бюджетното онлайн пазаруване

Основаната в Китай Shein, която сега е със седалище в Сингапур, дебютира в САЩ през 2017 г. Комапанията регистрира 23 млрд. долара приходи през миналата година. Наскоро тя подаде документи в САЩ, за да стане публично търгувана.

Китайското предприятие за електронна търговия PDD Holdings пусна Temu в САЩ миналата година и излъчи реклама по време на Супербоул на NFL през февруари.

"Обемът им в САЩ е зашеметяващ и продължава да расте", казва Сунандан Рей, главен изпълнителен директор на Unique Logistics International.

Други признаци също показват нарасналата популярност на компаниите. По данни на SimilarWeb Temu държи 10-о място по брой посещения на уебсайтове и приложения сред търговците на дребно, нареждайки се след JCPenney. Компанията има и най-изтегляното безплатно приложение на iPhone в САЩ през 2023 г.

За Коледа 2023: Скъпо е – но харчим, пазаруваме онлайн, пътуваме многоПотребителите усещат напрежение в портфейлите си заради високата инфлация, но просто не могат да спрат да пазаруват

Както Temu, така и Shein продават продукти като пуловери и безжични слушалки за 5 долара, разполагайки и с по-скъпи артикули. Компаниите заявиха, че са в състояние да поддържат ниски разходи за потребителите в резултат на логистичните си операции.

Отделните пакети, предназначени за един и същ пощенски код или географски регион на САЩ, се опаковат заедно на палети в Китай, като се пропуска по-високите разходи за сортиране в САЩ. Обикновено американските търговци на дребно съхраняват внесените стоки в складове в цялата страна и по-късно ги сортират и опаковат за доставка до магазините или до отделни клиенти.

Според уебсайта на Shein, при стандартна доставка около 76% от поръчките достигат до американските клиенти в рамките на 10 дни. Пакетите на Temu обикновено пристигат между пет и осем работни дни след поръчката им в континенталната част на САЩ.

На крилете на бързата мода: Shein се готви да излезе на американската борсаПрез последните няколко години компанията преживява бурен възход, най-вече заради ниските си цени

След като палетите на Temu и Shein пристигнат в САЩ по въздух, те се транспортират с камиони до съоръженията на превозвачите. Спедиторите на колетни пратки казват, че наличието на повече време за доставка на пакетите до индивидуални адреси означава, че могат да спестят от скъпото транспортиране на дълги разстояния с камиони в кратки срокове.

Двете компании се възползват и от правилото de minimis, което премахва митата и данъците за стоки на стойност 800 USD или по-малко за клиент, внасящ стоки от чужбина. То има за цел да намали бюрокрацията за пратките с ниска стойност и честота между чуждестранни продавачи и клиенти от САЩ.

Някои американски законодатели и бизнесмени твърдят, че този закон е вратичка, която позволява на компании като Shein и Temu да не бъдат подлагани на задълбочен митнически контрол, докато изпращат продукти, които може да са опасни или произведени с принудителен труд. В резултат на това те призовават за по-строг контрол върху източните предприятия.