Използвайки данни от инструмента за проверка на скоростта на зареждане на страниците в Google, службата за сравнение BusinessComparison проучи каква е средната скорост на зареждане при настолни и мобилни устройства за всяка европейска държава.

Скандинавските страни доминират на върха на класацията.

Швеция е първа с най-бърза скорост на зареждане на десктоп страници от 3,74 секунди, следвана от Финландия (3,84) на второ място. Тя беше и първата страна в света, която през 2010 г. превърна достъпа до интернет в законно право, припомня Euronews.

На общо трето място са Дания и Латвия, и двете със средна скорост от 4 секунди.

На пето място е Литва (4,14), следвана от Швейцария (4,23).

По отношение на скоростта на зареждане на мобилни устройства, Швеция отново се представя най-добре със средна скорост от 7,48 секунди.

В дъното на класацията, времето за зареждане почти се удвоява в Турция (10,22), която получава най-лошия резултат, което според доклада се дължи на зависимостта от 30-годишни медни кабели.

България (9,38), Румъния (8,59), Кипър (7,18) и Полша (6,09) допълват долната петица.

Същите държави - в същия ред, се представят най-зле и по отношение на скоростта на зареждане на интернет на мобилни устройства, като Турция отново е с най-бавно време за зареждане - 13,19 секунди.

Защо скоростта на зареждане на мобилните устройства е по-лоша?

Един от ключовите фактори е скоростта на мрежата, използвана от мобилните устройства, която може да бъде по-бавна от фиксираните широколентови връзки, тъй като мобилните мрежи имат ограничения, които влияят върху скоростта на прехвърляне на данни.

Освен това хардуерът на мобилните устройства обикновено е по-малко мощен от този на настолните компютри.

Браузърите на мобилните устройства може да не са толкова оптимизирани, колкото тези на настолните компютри, което се отразява на скоростта, с която се визуализират и обработват уеб страниците.

Google убива „бисквитките“ (най-после), но рекламната индустрия не е готоваГигантът в търсачките премахва технологията, смятана за изключително важна за индустрията за дигитална реклама

Колкото повече време е необходимо за зареждане на дадена страница, толкова по-вероятно е хората да напуснат уебсайта - нещо, което се нарича "процент на отпадане". Това на свой ред означава по-малко потенциални потребители за дадена компания.

Как да ускорим зареждането?

Все пак има някои съвети, които можете да използвате, за да заредите страницата по-бързо - и те не изискват да се преместите в друга държава.

Използването на най-новата версия и периодичното изчистване на кеша и бисквитките може да помогне за повишаване на производителността. Затворете фоновите приложения и деактивирайте ненужните разширения на браузъра, тъй като те могат да повлияят на общата скорост.

Инсталирането на блокери на реклами също може да подобри времето за зареждане, като сведе до минимум въздействието на рекламите.

Краят на една епоха: Microsoft пенсионира Internet ExplorerСлед близо 27 години на пазара, един от най-емблематичните продукти на Microsoft остава в историята

Освен това се уверете, че рутерът ви е разположен централно и далеч от препятствия, за да се постигне оптимална сила на сигнала.

Ограничете броя на устройствата, свързани към вашата мрежа, като изключвате тези, които не се използват, за да освободите честотна лента.

Ако отговаряте за уебсайт, започнете с оптимизиране на изображенията - избор на оптимален формат или компресирането им, за постигане на ефективност. Позволете на браузърите да съхраняват някои неща локално, за да ускорят зареждането.

Уверете се, че важните елементи се показват първи, а по-малко важните неща се зареждат по-късно.

Внимавайте с външните скриптове, като реклами или бутони на социалните мрежи и направете така, че уебсайтът ви да работи добре на различни устройства.