Shein отрича, че ще е клонинг на Amazon, докато се готви за листване в САЩ
Основаният в Китай гигант за онлайн търговия на дребно Shein няма да се позиционира като „клонинг“ на Amazon, казва пред CNBC Питър Пърнът-Дей, ръководител на стратегическите комуникации на компанията за Обединеното кралство и САЩ.
Категориите продукти на Shein вероятно ще „нараснат с времето“, докато бизнесът на компанията навлиза по-дълбоко в САЩ, посочва Пърнът-Дей. Тази експанзия ще варира от пазар на пазар и ще бъде силно насочена към поколението Z и по-младите представители на милениълите, добавя той.
Компанията със седалище в Сингапур вече се впусна в разнообразни продуктови линии като електроника, спорт и домакински уреди, след като спечели милиони купувачи в САЩ и целия свят по време на пандемията със своите евтини и привидно неограничени линии дрехи.
Прогнозите са, че Shein ще измести конкурентите си H&M и собственикът на Zara Inditex, с очаквани приходи от 24 милиарда долара за първите девет месеца на 2023 г., според технологичното издание The Information.
„Едно от нещата, в които сме много добри, е фокусът върху размерите и анализ на търсенето – гъвкавост, която ни позволява да адаптираме нашите предложения към различни географски региони“, казва Пернът-Дей.
Разширяването идва с нарастващата конкуренция на пазара за електронна търговия в САЩ преди очакваното първично публично предлагане (IPO) на Shein през 2024 г.
Очаква се листването да донесе на компанията оценка от 90 милиарда долара, въпреки че доклади от четвъртък предполагат, че настоящите инвеститори - изплашени от контрола на регулаторите и нарастващата конкуренция - биха оценили бизнеса до 45 милиарда долара, посочва CNBC.
Малко след като Shein подаде заявление за публично предлагане през ноември, Amazon - който представлява около 38% от пазара за електронна търговия в САЩ, според Statista - обяви, че ще намали таксите за търговци, продаващи дрехи на цена под $20.
В момента Amazon предлага голямо разнообразие от развлекателни, домакински, хранителни, модни и др. продукти, като произвежда и дрехи под собствената си търговска марка. За разлика от Shein, Amazon също така позволява на трети страни да предлагат продукти на платформата.
Пърнът-Дей не дава времева линия за предстоящото листване, но посочва, че стратегията за растеж на компанията занапред ще бъде водена не от конкурентите, а от нейния модел „по заявка“, който ѝ позволява да изпробва малки партиди продукти с потребителите, преди да ги пусне в по-големи количества.
Този акцент идва на фона на опитите на компанията да се отдалечи от етикета „ултрабърза мода“, с който стана известна, на фона на по-широк контрол върху устойчивостта на модната индустрия.
Смята се, че Shein добавя между 2 000 и 10 000 малки партиди нови артикули всеки ден, според The State of Fashion 2024, годишен доклад на изданието Business of Fashion и консултантската компания McKinsey. Средната цена на тези артикули е $14, доста под $26 на H&M и $34,2 на Zara.
Пърнът-Дей казва още, че технологично поддържаният модел помага за „драстичното намаляване“ на производствените отпадъци, както и на разходите на клиентите.
Такива практики ще бъдат под светлината на прожекторите, докато американските регулатори оценяват подаването на IPO на компанията на фона на обвинения, че използва принудителен труд във веригата си за доставки, нарушава трудовото законодателство, вреди на околната среда и краде дизайни от независими артисти – твърдения, които компанията отрича.
Връзките на Шейн с Пекин също ще бъдат обект на проверка. Миналата седмица китайският интернет регулатор започна преглед на практиките на компанията за обработка и споделяне на данни, включително на информация за Китай, която може да разкрие на регулаторите на САЩ.