Докато всички се оплакват от EV пазара - BMW инвестира точно там
На фона на забавящото се търсене на електромобили и бруталната ценова конкуренция BMW остава оптимист
Спадът в търсенето на електромобили може да нанесе огромни щети на много компании, но не и на BMW. Немският производител на луксозни автомобили отбелязва огромен скок от 74,4% в продажбите на изцяло електрически автомобили (често наричани BEV) през 2023 г. Но това не свършва дотук - компанията очаква ръстът ѝ в сегмента да продължи.
"Нашите изцяло електрически автомобили продължават да бъдат ключов двигател на растежа. През 2023 г. BEV ще съставляват почти 15% от общите ни продажби", каза финансовият директор на BMW Group Валтер Мертл.
Що се отнася до 2024 г., автомобилите от най-висок клас на германската компания биха могли да имат ключов принос за звездното ѝ представяне, отбелязва Fortune.
Във връзка с очакванията на BMW за настоящата година Мертл заяви: "Би трябвало да наблюдаваме значителен ръст на дела на BEV, както и двуцифрен скок във високия сегмент."
Главният изпълнителен директор Оливър Ципсе също така подчерта, че луксозните електрически автомобили ще стимулират маржа на оперативната печалба от 8% до 10% в автомобилния сегмент, който включва марките BMW, Mini и Rolls-Royce. Производителят също така планира да разшири своите модели "Neue Klasse" с по-усъвършенствана технология на батериите през следващите години.
"Neue Klasse ще ускори отново разрастването на нашата е-мобилност. BEV автомобилите - заедно с моделите ни в горния премиум и луксозен сегмент - вече са най-големите ни двигатели на растежа", каза Ципсе.
На фона на забавящото се търсене на електромобили, бруталната ценова конкуренция и песимизма на конкурентните производители, BMW остава оптимист за представянето на своите модели. В разговор през януари Мертл заяви, че двигателите с вътрешно горене са достигнали критичната си точка през миналата година, проправяйки пътя на BEV автомобилите да стимулират бъдещия растеж.
Макар че всичко това звучи добре за BMW, групата все още е изправена пред макроикономически и геополитически предизвикателства, както и пред продължително напрежение от разследването на ЕС относно китайските субсидии.
Предстоящото трасе
Базираната в Мюнхен компания отбеляза рязко увеличение на продажбите на своите електромобили на годишна база, дори когато други гиганти като Mercedes Benz, Audi и Ford трябваше да намалят амбициите си.
Миналия месец главният изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус предупреди, че все още ни делят "много години" от постигането на ценови паритет между електромобилите и моделите с ДВГ. Не помага и фактът, че навлизането на китайските конкуренти на европейските пазари направи ценообразуването на електрическите превозни средства много по-сложно.
Въпреки това BMW смята, че преходът към електричеството вече е в ход.
"Сегашното темпо на продажбите на автомобили с вътрешно горене ще продължи и след това леко ще спадне", каза Мертл през януари.
“Комбинацията от марката BMW, нейните маржове на печалба и инженерни умения може да помогне на автомобилния производител да се отличи в надпреварата за електрически превозни средства”, посочва Матю Файн, портфолио мениджър в Third Avenue Management, пред New York Times.
BMW успя да се противопостави на тревогите на своите конкуренти. През миналата година маржовете бяха по-високи, като целта на компанията е до 2030 г. делът на BEV да достигне 50% от общите продажби, в сравнение с 15% през 2023 г.
Няколко други играчи също имат големи планове за разширяване. Volkswagen, например, удвои експанзията си в областта на електрическите превозни средства, като обяви 30 нови модела през 2024 г. - някои от които ще бъдат електрически.