Да оцеляваш като мениджър в корпоративния свят е една от най-предизвикателните задачи в днешното съвремие.

Служителите от средното стъпало на йерархията често са обвинявани за неефективността на компаниите, стават мишена на съкращения и са изложени на риск от бърнаут.

Нов доклад хвърля светлина колко натоварен е този сегмент от специалисти, както и върху несъответствието между това, което те смятат за своя професионална роля и онова, която тя действително включва, пише Fortune.

Близо 40% от деня на мениджъра преминава в решаване на проблеми в последния момент или в изпълнение на административни задачи, сочат нови данни на Deloitte, изследващи близо 10 000 бизнес и HR лидери от различни индустрии и 93 държави.

Мениджърите прекарват едва 15% от времето си в планиране и разработване на стратегии за бъдещето, а 13% помагат за развитието на служителите под тяхно ръководство.

„Не е чудно, че мениджърите често са претоварени, разочаровани и прегорели“, се посочва в доклада.

Тази група служители се чувства изоставена от собствените си компании. Около 36% смятат, че не са подготвени за ролята, която са поели, и същият брой не смята, че компаниите им предлагат технологични решения, които да им помогнат при необходимост.

В доклада има две новини.

Добрата е, че 73% от компаниите смятат, че преосмислянето на ролята на мениджъра е важно.

Лошата е, че само 7% смятат, че са постигнали голям напредък в това или разлика от цели 66%.

Мениджърът на бъдещето трябва да развива и възпитава таланти, да препроектира работата, за да оптимизира производителността с помощта на изкуствен интелект, и да дава възможност за иновации и решаване на проблеми.

Какво могат да направят компаниите, за да се случи това?

Според доклада, помощта от изкуствения интелект има огромна роля в това и може да помогне на мениджърите със задачи като вземане на решения въз основа на данни и провеждане на по-добри дискусии със служителите относно представянето им.

Но освен това компаниите могат да помогнат на мениджърите да установят връзки в собствените си колеги, да им дадат възможност да вземат решения, да помислят за начини да развият уменията си за преценка, да им помогнат да развиват по-добре сферата на влияние.

„Възползвайте се от възможността да преоткриете ролята на мениджъра. Има вероятност той да е жизненоважен и ценен ключ към бъдещия растеж и рентабилност на вашата компания.“, допълват авторите на доклада.