Когато Тейлър Суифт диктува тренда: Бранд постигна месечните си продажби за ден след изява на звездата
Модният избор на певицата е гаранция за печалба, но поставя предизвикателства пред малкия бизнес
Цената на кадифена мини рокля от Little Lies, малък бранд в Шотландия, е 75 долара, а моделът може да се поръча в Instagram.
Това нямаше да е световна новина, ако въпросната рокля не беше носена от самата Тейлър Суифт, което обяснява защо телефонът на съоснователката на Little Lies Джейд Робъртсън не спира да звъни и тя е затрупана от поръчки.
Когато първоначално вижда продукта в социалните мрежи на певицата, не може да повярва.
"Първата ми мисъл беше, че случайно сме копирани от марка, за която не знаем. Очевидно беше, че роклята прилича на моята, но си казах, че не може да е тя", казва Робъртсън пред Business Insider. Екипът обаче успява да проследи поръчката до Ню Йорк, и разбира, че наистина е направена от Тейлър Суифт.
Това е шок за Робъртсън. "Не беше така, сякаш я бяхме подарили на стилист или я бяхме направили специално за нея. Беше обикновена поръчка. И ето че тя излезе с Блейк Лавли на вечеря с една от нашите рокли", вълнува се Робъртсън.
Little Lies, бутик, превърнал се в марка, стартира през 2015 г. Това, че Суифт носи една от техните рокли, се превръща в бизнес бум, който може да бъде огромна възможност, но трябва да се навигира много внимателно. След появата на певицата с роклята, бизнесът достига месечната си цел за продажби за един ден.
Хората винаги са искали да подражават и да изглеждат като знаменитости. Ето защо маркетинговите умения на Суифт се разпростират и върху дрехите, които носи.
Сара Чапел, моден репортер, създател на модния блог и акаунт в Instagram Taylor Swift Style, описва един от стълбовете на стила на певицата като смесване на "high low" елементи или носене на дизайнерски артикули заедно с такива от по-достъпни магазини. "Този подход наистина подчертава нейния достъпен и приятен имидж", казва Чапел.
Според нея този стил е това, към което Суифт се стреми. Той има и допълнителен бонус: "създава входна точка за феновете ѝ, за да могат да се свържат с нея и да си купят част от нея – наистина да се насърчи връзката с феновете, за да могат да подражават на нещо, което тя харесва естетически, и да го имат в реалния си живот."
За марки като Little Lies изненадващата поява на Суифт е изпитание за ресурсите.
Робъртсън казва, че компанията е трябвало да спре предварителните поръчки на кадифената рокля след 48 часа. Ако бяха продължили, можеше да бъдат продадени тройно или четворно повече артикули, но ако всички тези стоки след това бяха върнати, това може да доведе до спиране на дейността на Little Lies.
"Успехът за една нощ всъщност е предизвикателство и е нещо, в което е много трудно да се ориентираш", казва Робъртсън, добавяйки, че спирането на предварителните поръчки означава, че бизнесът не е трябвало да наема повече хора или да привлича други производители.
Little Lies, за разлика от други достъпни марки, които Суифт често носи, предлага по-разширени размери. Това е донесло на бизнеса повече клиенти, допълва Робъртсън.
От 2018 г. насам Кет Качо се занимава с продажба на винтидж дрехи и ръчно изработени аксесоари в компанията си Kut the Knit. Суифт носи плетената им шапка Kansas City Chiefs на стадиона, по време на мач на 17 декември.
Качо проверява социалните медии в деня на мача, когато забелязва видеоклип, на който звездата излиза от кола с нещо, което прилича на нейната шапка. "Публикувах го в моя Instagram и бях затрупана от съобщения и поръчки", каза Качо. "Телефонът ми бръмчеше непрекъснато до степен, в която просто замръзваше и спираше да работи".
30-те шапки, които брандът първоначално има на склад, са разпродадени за няколко минути. В крайна сметка, ограничават броя на поръчките до 200, докато измислят система за изработване на всички шапки и дали изобщо имат капацитет затова.
Качо продава първите 200 шапки за 30 долара за бройка; когато по Коледа се снабдява с още 100, цената им е 60 долара.
"Това ми позволи да плащам справедливо на всеки, който ми помага, което е нещо изключително важно за мен", казва тя. "Сега имам екип от осем плетачки, които ми помагат да изпълня тези поръчки възможно най-бързо."
Wove Made, компания за бижута, основана през 2021 г., е марката, която стои зад деликатната гривна "TNT" на Суифт.
Започва като компания за годежни пръстени по поръчка, а през последната година и половина разширява дейността си с фини бижута и диаманти, разказва Сюзън Бали, ръководител на маркетинга на марката.
Wove има своя собствена колекция с голф звездата Мишел Уи Уест, приятелка на Травис Келси, гаджето на Суифт.
Именно той ѝ подарява гривната TNT, която тя носи на снимката, на която го прегръща след победния мач, изпратил отбора му на Супербоул. "През тази седмица трафикът към сайта ни се увеличи с 5000%, а продажбите с 2000%", казва Бали.
Според нея, бумът от Тейлър Суифт е дал на Wove легитимност, която преди това не е имала. Получила е запитвания за нови партньорства и през следващата година ще си сътрудничи с още известни личности.
Макар че продажбите на Little Lies и Kut the Knit са се забавили до по-редовни нива, техните продукти едва сега достигат до клиентите,участвали в първоначалния бум.
На Kut the Knit току-що беше изпратен последният брой шапки от първите 200, а на Little Lies се изпращат поръчките за предварителна продажба.
Качо вече се готви за следващата година с надеждата, че бизнесът с шапки отново ще се раздвижи.
А Робъртсън чака още един бум на Суифт. В нощта, когато избра роклята Little Lies, тя поръча "цял куп други неща", допълва основателят на бранда и се надява да види Суифт с тях в Шотландия за турнето Eras през юни.