Mercedes-Benz заяви, че нетната печалба и приходите за първото тримесечие са намалели заради спад на продажбите на автомобили и затрудненията във веригата за доставки, но потвърди прогнозата си за цялата година.

Немският производител на луксозни автомобили обяви, цитиран от The Wall Street Journal, че нетната печалба се е понижила до 3,025 млрд. евро от 4,01 млрд. евро през първото тримесечие на миналата година. Анализаторите очакваха компанията да завърши тримесечието с 2,73 млрд. евро, според консенсуса на Visible Alpha.

Приходите са спаднали до 35,87 млрд. евро от 37,52 млрд. евро през първото тримесечие на миналата година. Продажбите на автомобили са намалели с 8% до 462 978 единици, съобщи производителят.

Volkswagen

Volkswagen Group отчете по-ниски приходи и марж на печалбата през първото тримесечие поради по-малък брой продадени автомобили и по-високи разходи, но подкрепи прогнозата си за цялата година.

Немският производител заяви, че приходите са завършили периода на стойност 75,46 млрд. евро в сравнение със 76,2 млрд. евро през първото тримесечие на миналата година, тъй като продажбите са се понижили с 2%. Анализаторите очакваха приходи от 75,66 млрд. евро, според Visible Alpha.

Оперативният резултат на групата се е свил с 20% до 4,59 млрд. евро, което прави марж на оперативната възвръщаемост на продажбите от 6,1%, съобщи Volkswagen. През първото тримесечие на миналата година компанията отчете марж от 7,5%. Печалбата след облагане с данъци е спаднала с около 22% до 3,71 млрд. евро.

Volkswagen обясни слабите резултати с по-ниските обеми на продажбите, по-високите фиксирани разходи и неблагоприятния регионален и моделен микс.

"Както се очакваше, резултатите ни за първото тримесечие показват бавно начало на годината", заяви главният финансов директор Арно Анлиц, цитиран от WSJ.

Производителят отчете нетен изходящ паричен поток от 3,03 млрд. евро в сравнение с положителния баланс от 2,24 млрд. евро година по-рано.

Volkswagen заяви, че все още очаква да постигне финансовите си цели за 2024 г., включително увеличение на приходите от продажби с 5% и оперативен марж за цялата година между 7% и 7,5%.

"Очакваме допълнителен импулс през годината от пускането на пазара на повече от 30 нови модела във всички марки. В същото време ефектът от нашите програми за ефективност постепенно ще се разгърне с напредването на годината", каза oще Анлиц.

Stellantis

Приходите на Stellantis също спадат през първото тримесечие поради по-ниски обеми на продажбите, което не отговори на очакванията на анализаторите.

Мултинационалният собственик на Jeep, Dodge и дузина други марки заяви, че нетните приходи са спаднали с 12% на годишна база до 41,7 млрд. евро.

Компанията заяви, че консолидираните доставки са намалели с 10% до 1,3 млн. автомобила. Подготовката за вълната от нови модели през второто полугодие, включително управлението на складовите наличности, също са повлияли на продажбите, заяви Stellantis.

Подобно на много други представители на автомобилната индустрия, Stellantis жонглира с амбициозния си ангажимент за преход към електрическо задвижване - обещавайки, че до края на десетилетието 100 % от продажбите на компанията в Европа и 50 % от тези в САЩ ще бъдат на BEV.