Кой иска да бъде K-pop звезда? Южна Корея дава виза на ентусиастите
Новата програма е отворена за чужденци с интерес към K-pop танците, хореографията и моделството
Южна Корея планира нова виза за чуждестранни граждани, които мечтаят за кариера на K-pop идоли.
Мярката е опит на държавните власти да стимулират туристическата индустрия да достигне нивата отпреди пандемията.
Визата за обучение в областта на K-културата ще бъде отворена за чужденци с интерес към K-pop танците, хореографията и моделството, съобщи Министерството на финансите на Южна Корея, цитирано от CNN.
Не е задължително кандидатите да се явят на прослушване или да имат предложение от агенция за таланти – поне засега, тъй като се очаква повече подробности да бъдат оповестени по-късно през годината.
Нарастването на интереса към корейската култура накара много чуждестранни фенове да посетят страната и дори да научат езика. Отчита се и повишено туристическо внимание към локациите, където се снимат музикалните клипове и драмите на K-pop.
Столицата Сеул се стреми да използва популярността на своята култура като туристическа атракция за повече хора от цял свят, като вероятно ще облекчи бариерите пред пътуващите от Югоизточна Азия.
По данни на Министерството на културата, спорта и туризма (MCST) миналата година туристите от страни като Тайланд и Филипините са били повече от една пета от всички посетители на Южна Корея, въпреки понякога сложните изисквания за визи.
Възходът на южнокорейския културен износ от 90-те години на миналия век, наречен Hallyu Wave или K-wave, се разрази през последното десетилетие, като супергрупи като BTS и Blackpink пробиха в международните музикални класации, а корейските драматични сериали станаха по-популярни в стрийминг платформите.
По данни на MCST, K-pop вече е най-често посочваната причина за посещение на страната, като особено силен е интересът на чуждестранните фенове от Югоизточна Азия, Европа и САЩ.
Корейските знаменитости са силно популярни в туристическите реклами, като носителят на "Еми" –актьорът от "Игра на калмари" Лий Джунг-джае стана почетен посланик на туризма, а водещият превозвач Korean Air си сътрудничи с момчешката група SuperM за видеото си за безопасност по време на полет през 2019 г.
Според Министерството на финансите обаче, въпреки че националността на влизащите в страната става все по-разнообразна, туризмът бавно се възстановява до нивата си отпреди пандемията.
Миналата година около 11 млн. души са посетили страната, лек ръст спрямо предходната, но далеч по-малко от 2019 г., когато според правителствени данни туристите са били над 17,5 милиона.
Приходите от туризъм също не достигат, като през 2023 г. генерират 15,1 млрд. долара, което е с 25% по-малко от 20-те млрд. долара, отчетени през 2019 г.
Министерството заяви, че бавното възстановяване се дължи на пренасочването на разходите от пазаруване към културни преживявания.
Южна Корея също така улесни престоя и работата на дигиталните номади в страната, като въведе визата "workation" в началото на тази година. Правителството обмисля да разшири схемата, така че работещите от дистанция да могат да посещават туристически атракции, докато работят в страната.
Въпреки че тези новини са важна стъпка към отварянето на Южна Корея за международни кадри, някои експерти смятат, че визити биха могли да увеличат работната сила и да облекчат демографската криза в страната с най-ниската раждаемост в света.