Louis Vuitton представи новата си мъжка колекция пролет-лято 2025 г. с бляскаво модно шоу на покрива на сградата на ЮНЕСКО в Париж.

Модели, облечени в дрехи във всички нюанси на човешката кожа, дефилираха около гигантски глобус върху трева, оцветена в характерното за Vuitton каре Damier, създавайки визуална симфония на разнообразието, пише AP.

Творческият директор Фарел Уилямс озаглави колекцията "Le Monde est à Vous" - "Светът е ваш". Посланието символизира не само лукса, но и глобалното единство и жаждата за пътешествия - неразделна част от културата на Louis Vuitton, допълва Euronews.

Изборът на ЮНЕСКО за място на събитието също не беше случаен, а посланието е към насърчаване на усилията за световен мир чрез културата. Колекцията обединява глобални влияния в моделите, включващи всичко - от авиационни якета до елегантни двуредни палта.

Акцентът в облеклата бяха всички нюанси на човешката кожа, вариращи от дълбоко черно кадифе до жилетка от белоснежни норки, а монограмите на луксозния бранд са вплетени в цялата колекция.

В нова интерпретация на десена Damier се появяват бледокафяви карета с многоцветни акценти. Моделите от кожа с футболни топки отдават жест на любимия спорт.

"Това е почит към всички човешки същества на планетата. Преминаваме от черно към тъмнокафяво, кафяво, светлокафяво, бежово, малко сиво... и накрая към бяло", обяснява Фарел Уилямс, цитиран от AP.

Многобройните аксесоари включват самолетни орнаменти, авиаторски слънчеви очила, фуражки с карти на света и, разбира се, чанти за почти всяка визия, включително нова линия чанти от мека кожа.

Дело на творческия директор е и саундтракът на шоуто, включващ три оригинални пиеси, изпълнени на живо от хор и оркестър. Уилямс ръководи и чисто новия аромат на къщата – LVERS (от Lovers - "любовници"), който той представя като слънчева светлина в бутилка.

Говорейки за глобалните конфликти и за многобройните флагове около сградата на ЮНЕСКО, представляващи нации, които са в пререкания или още по-сериозни конфликти, Уилямс казва, че никога не би посмял да си помисли, че това шоу може да бъде причина хората да се обединят. "Да си представим тази идея за мир по поетичен начин, е единственото нещо, което можем да направим", споделя той.

Продажбите на най-големия конгломерат за луксозни стоки LVMH, част от който е Louis Vuitton, нараснаха с 9% през последното тримесечие на 2023 г., но това е спад спрямо 17% през предходното тримесечие.

Макар че конгломератът не разкрива данни за конкретни марки, смята се, че на Louis Vuitton се падат около половината от продажбите, отбелязва The Guardian.

Ако мъжкото облекло е само около 5% от тях, тогава присъствието на Фарел Уилямс – мощен културен инфлуенсър, означава много повече за компанията.

"Това не е от значение", заяви миналата година пред Financial Times Ерван Рамбур, глобален ръководител на отдела за проучвания на потребителите и търговията на дребно в HSBC. "Същественото е ефектът на ореола."