Новият продукт Galaxy Ring е първият опит на Samsung в областта на "умните пръстени".

Южнокорейският технологичен гигант се стреми да интегрира своите продукти - като смартфони и носими устройства, и да предложи функции за проследяване на здравето, за да се конкурира с навлизането на Apple в тази област.

Galaxy Ring е лек, оборудван със сензори, предназначени за 24-часово наблюдение на здравето, заяви компанията на събитието Galaxy Unpacked преди ден в Париж, съобщава CNBC.

Навлизането на Samsung в нова продуктова категория идва в момент, когато продажбите на смартфони леко се възстановяват, но потребителите задържат телефоните си за по-дълго време. Това е причината производителите да търсят допълнителни продукти, които да продават.

За Samsung, Galaxy Ring е поредното ново устройство, което може да проследява здравните характеристики наред със смартфоните и смарт часовници. През последните години Samsung се опитва да рекламира своите здравни приложения, все по-популярни сред потребителите, като съществена причина за закупуване на такива продукти.

Компанията позиционира пръстена като устройство, което може да се носи заедно с нейните смарт часовници и със смартфон, задвижвано от софтуер с изкуствен интелект, за да предложи цялостна картина на здравето – ход, който може да помогне за увеличаване на продажбите на други нейни продукти.

"Това ще бъде звездата на изложението, като всички погледи ще бъдат насочени към това ново устройство и категория за Samsung", убеден е Паоло Пескаторе, основател на PP Foresight. Той допълни, че пръстенът е "продукт, който може да помогне за увеличаване на продажбите на смартфони и прехвърляне на потребители към платформата на компанията".

Основни характеристики:

  • Сън: Устройството може да следи движението на човека по време на сън, латентността на съня, сърдечната и дихателната честота и да прави анализ на качеството на съня.

  • Менструален цикъл: Samsung използва температурата на кожата, за да проследява менструалния цикъл на жената

  • Сърдечен ритъм: Пръстенът може да информира потребителите, когато сърдечният им ритъм е необичайно висок или нисък. Потребителите могат също така да проверяват сърдечния си ритъм в реално време.

  • Упражнения: Galaxy Ring може да определи вида на тренировката или дейността, която човек извършва.

Galaxy Ring тежи между 2,3 грама и 3 грама в зависимост от размера. Устройството се предлага в три цвята. Samsung твърди, че батерията може да издържи до седем дни. Има преносим калъф за зареждане. Ще бъде налично на пазара от 24 юли и цената му започва от 399,99 долара.

В екосистемата на Samsung

Samsung представи и най-новите си смарт часовници - Galaxy Watch 7 и Galaxy Watch Ultra. Всички модели включват нови сензори и функции за проследяване на спортни събития.

За първи път компанията пуска и модел смартчасовник "Ultra" – устройство за спортисти и хора, които се занимават с дейности като туризъм и планинско катерене.

Но главната цел на компанията е да обвърже потребителите по-тясно със своята екосистема от продукти.

Например, когато смартчасовникът е свързан с телефона, потребителите могат да използват действието "двойно притискане" с пръстите си, за да отговарят на повиквания или да правят снимки.

Когато Galaxy Ring, смартчасовникът и телефонът са сдвоени заедно, потребителите получават по-подробна картина на здравето си, особено когато спят, защото устройствата приемат данни от повече източници. Samsung заяви, че животът на батерията на пръстена се удължава, когато се носи заедно със смартчасовника.

"Всъщност часовникът и пръстенът са част от разширяването на екосистемата, което ще става все по-важно, тъй като технологията за изкуствен интелект се полага върху данните, събрани от различни устройства. Колкото повече устройства има потребителят от една и съща марка, толкова по-обхватни са събраните данни, което повишава ефективността на цифровите асистенти с AI", заяви за CNBC Франсиско Херонимо, вицепрезидент за изследване на устройствата за Европа, Близкия изток и Африка в IDC. "Това персонализирано изживяване ще накара потребителите да избират устройства от една марка вместо от друга."

През последните години Samsung, подобно на Apple, настоява за взаимосвързаност на своите устройства, за да поддържа ангажираността на потребителите.

"Не е голяма изненада, че Samsung удвоява усилията за свързване на продукти с "историята на екосистемата". Apple показа, че взаимозависимостта е изключително ефективен начин за привличане на потребителите", казва пред CNBC Бен Ууд, ръководител на изследователския отдел в CCS Insight.

Пръстенът е "нишов" продукт

Въпреки че е малко вероятно Galaxy Ring да бъде огромен по обем за Samsung, той подчертава как технологичната компания се стреми да разшири аудиторията си.

"Galaxy Ring е интересен залог от страна на Samsung", допълва Ууд, като добавя, че продуктовата категория е "нишов сегмент" и че се очаква през 2025 г. да бъдат доставени около 4 млн. пръстена.

Това е "грешка при закръглянето" в сравнение с 250-те милиона смартфона, които се очаква да бъдат продадени през следващата година.

"Въпреки това това е категория устройства, която се вписва добре в нарастващия интерес на потребителите към проследяване на здравните показатели и се допълва с настоящите продажби на смарт часовници на Samsung, особено при наблюдението на съня."

Докато смартчасовниците са големи устройства, смартпръстенът е ненатрапчив и може да се носи през нощта много по-удобно.

Но Samsung не са единствените. Oura, един от пионерите на пазара, е продала 2,5 милиона броя от своите продукти през последните 9 години, според CCS Insight.

С обявяването на пръстена от Samsung по-рано тази година, други играчи веднага проявиха интерес към пазара. През февруари CNBC съобщи, че китайският играч в областта на електрониката Honor разработва свой умен пръстен.

Според Ууд, Samsung ще се утвърди пазара на умни пръстени в по-голям мащаб, отколкото конкурентите си.

"Samsung вероятно ще бъде пазарен лидер, като се има предвид глобалният обхват и значителният маркетингов бюджет, който ще повиши осведомеността за нова продуктова категория, за която повечето потребители дори няма да са чували", казва Ууд.

Galaxy Ring може да открие нови източници на приходи от софтуер за Samsung. Потребителите могат да получават данните си от носимите устройства чрез приложението Samsung Health.

Хон Пак, ръководител на екипа за дигитално здраве в Samsung, заяви пред CNBC през февруари, че компанията "обмисля" абонаментна услуга за приложението.

"За Samsung тази категория може и да не се превърне в основен източник на приходи, но помага за разширяване на портфолиото от носими устройства и отваря вратата за нови услуги в бъдеще", допълва Джеронимо от IDC.

Нова версия на гласов асистент със собствен изкуствен интелект

Междувременно, Samsung планира да пусне подобрена версия на гласовия си асистент Bixby тази година, базирана на собствени модели за изкуствен интелект.

Дигиталните асистенти отново са във фокуса на вниманието благодарение на популярността на ChatGPT.

Ето защо тази година компанията ще представи допълнително усъвършенстван Bixby, който използва собствения голям езиков модел на южнокорейския технологичен гигант.

"Ще усъвършенстваме Bixby с прилагане на технологията Gen AI", заяви представител на компанията пред CNBC.

Bixby стартира през 2017 г. със смартфона Galaxy S8. Гласовият асистент има разнообразни функции, включително преводи на живо и препоръки за ресторанти. Инструментът Bixby Vision позволява на потребителя да използва камерата на телефона, за да сканира всичко пред него и след това Bixby предлага информация за видяното.

Потвърждението за обновяването на Bixby идва малко повече от месец след като Apple съобщи, че нейният асистент Siri ще получи ъпгрейд с изкуствен интелект. Siri ще може да използва ChatGPT на OpenAI, когато е необходимо, за да отговаря на повече запитвания.

Обновяването на Bixby е част от по-широкия стремеж на Samsung да предлага на пазара функции с изкуствен интелект в своя набор от устройства.

Компанията пусна на пазара две нови сгъваеми устройства - Galaxy Z Fold6 и Z Flip6 , и представи нови инструменти за изкуствен интелект в опит да привлече интереса на клиентите си към по-висок клас технологични устройства.

"Укрепваме и въвеждаме повече възможности за изкуствен интелект в нашите продукти. Тъй като потребителите използват повече възможности за AI, те действително могат да усетят удобството и ползите, които е носят. Вярваме,че Galaxy AI са сериозен мотив и двигатели за закупуване на нови продукти.", допълват от компанията.