Spotify отчете силни приходи и печалба за второто фискално тримесечие, въпреки че показателите за месечните активни потребители са разочароващи.

Компанията регистрира оперативна печалба в размер на 266 млн. евро в сравнение със загуба от 247 млн. евро за предходния период. Това е над прогнозата на Spotify от 250 млн. евро, което се дължи на "по-ниските разходи за персонал и маркетинг".

Компанията също така прогнозира силни резултати за печалбата през третото тримесечие в размер на 405 млн. евро, надминавайки значително консенсусните очаквания на Уолстрийт за 298,1 млн. Евро.

Стрийминг услугата отчете нетна печалба от 274 млн. евро, или 1,33 евро на акция. Това е в ярък контраст със загубата за предходния годишен период от 302 млн. евро, или -1,55 евро на дял.

Брутният марж също е по-висок от очакваното и възлиза на 29,2%, което надхвърля прогнозата на компанията за 28,1%. Стриймърът заяви, че очаква маржовете да се повишат до 30,2% през третото тримесечие, главно благодарение на подобренията през годината в областта на музиката и подкастинга.

Междувременно приходите се равняват на 3,81 млрд. евро - с 20% повече в сравнение с второто тримесечие на 2023 г. Компанията очаква те да достигнат 4 млрд. евро до следващия отчет, според изявление на компанията, цитирано от Yahoo Finance.

След обявяването на резултатите акциите поскъпнаха с над 10% в предварителната пазарна търговия. Анализаторите отдадоха дължимото на брутния марж на Spotify и по-добрите от очакваните насоки за оперативните приходи като катализатори за положителната реакция на акциите.

Стрийминг гигантът се ангажира с няколко кръга от съкращения и инициативи за стимулиране на растежа на горната линия и подобряване на маржовете, като например план само за музика, както и такъв за аудиокниги. Платформата въведе и аудиопакет на по-висока цена, който включва музика, подкасти и аудиокниги.

През юни компанията обяви, че ще повиши цените на премиум абонаментните си планове в САЩ, като увеличенията ще влязат в сила този месец. Преди това Spotify вдигна цените миналото лято.

Данни за потребителите

Общият брой на активните месечни потребители се оказа под прогнозите на компанията, достигайки 626 млн. през тримесечието. Въпреки че Spotify се надяваше на 631 млн., резултатите са 14% подобрение в сравнение с общия брой през предходния период. Стрийминг услугата очаква през третото тримесечие броят на активните потребители да достигне 639 милиона.

Премиум абонатите надхвърлиха очакванията на компанията за 245 млн., достигайки 246 - 12% скок на годишна база. Spotify очаква броят на плащащите потребители да нарасне до 251 млн. през третото тримесечие.

Свободните парични потоци, друг ключов показател за инвеститорите, възлизат на 490 млн. евро през тримесечието спрямо 9 млн. евро за предходния период.

Оптимистични прогнози

През последните четири години Spotify инвестира 1 милиард долара, за да навлезе на пазара на подкасти, сключвайки грандиозни сделки с известни личности и купувайки студия на стойност над 400 милиона долара.

Тези разходи значително намаляват брутния марж и се отразяват сериозно на рентабилността. След като акциите на компанията се сринаха, аудиогигантът обеща да подобри рентабилността си от 2023 г. на база брутен марж и оперативен доход.

Тя също така заяви по-рано тази година, че планира да бъде по-целенасочена по отношение на бъдещите инвестиции. Оттогава платформата коригира стратегията си за подкасти, за да се съсредоточи повече върху разпространението, а не върху ексклузивността.

Spotify също така промени структурата на възнагражденията си, като направи аудиокнигите безплатни за плащащите абонати и сключи нови договори с популярни подкастъри като Джо Роган и Александра Купър от "Call Her Daddy".

В резултат на това акциите на Spotify са поскъпнали с повече от 50% от началото на годината и с около 70% през последните 12 месеца.