Ferrero пуска оригинален сладолед Nutella, за да се бори с имитаторите
През последните три години приходите на Ferrero непрекъснато растат, като от 14 млрд. евро през 2021 г. достигнат 17 млрд. евро през 2023 г.
Туристите в Италия обикновено се редят на опашки в барове и сладкарници, за да опитат емблематични местни вкусове сладолед като шамфъстък, бадем, лимон и Nutella.
Всеки сладоледен салон твърди, че прави своя собствена кремообразна, уникална версия на популярната лешникова паста, като използва Nutella и поставя етикет за вкус с този надпис зад стъкления плот, където се излага цялата сладоледена гама.
Но дали използват оригиналната Nutella?
Италианският сладкарски гигант Ferrero не е убеден в това и по тази причина пуска на пазара Nutella Gelato, който вече се появи по рафтовете на супермаркетите в няколко европейски страни по-рано този месец, точно преди горещата вълна да обхване континента, пише Fortune.
Това е автентичен сладолед с вкус на Nutella, със същите съставки като световноизвестната течна шоколадова паста.
Създаването на „Nutella Gelato“ е част от честванията на 60-годишнината на Nutella. Тя отбелязва историческия момент, в който специалният продукт от Пиемонт, съществува от векове, за първи път е умело съхранен в стъклен буркан и пуснат в търговската мрежа през 1964 г. от групата Ferrero, базирана в Алба
Nutella Gelato е първият пакетиран сладолед на марката и в момента се продава в италианските и други европейски супермаркети на цена от 4,99 евро – твърде висока на фона на малката 470-милилитрова купичка, която се конкурира с Häagen Dazs и Ben&Jerry's.
През последните три години приходите на Ferrero непрекъснато растат, като от 14 млрд. евро през 2021 г. достигнат 17 млрд. евро през 2023 г.
Групата е уверена, че този нов продукт ще бъде също толкова успешен, колкото и другите създадени досега от Nutella, и ще се хареса на потребителите в цяла Европа.
По данни на Евростат европейската сладоледена индустрия е на стойност над 6 млрд. евро.
Това не е първият път, в който Ferrero преосмисля Nutella в друг продукт. През 2005 г. тя пусна на пазара закуската Nutella&Go - пакет от пръчици и Nutella за загребване на намазаното, през 2015 г. Nutella B-ready с хрупкава печена обвивка, през 2019 г. бисквити Nutella, през 2020 г. мъфини Nutella, а миналата година – кроасан Nutella.
Вкусът на Nutella Gelato не е като да поставите буркан с течен шоколад във фризера, докато се втвърди. Това е така, защото Nutella Gelato има и слоеве от лешници, които се смесват с шоколада, твърдият от компанията.
Леонардо Калабро, глобален ръководител на отдел „Сладолед“ на Ferrero, заяви пред Fortune, че новата линия вече се предлага в Италия, Франция, Германия и Испания, а на хоризонта се очакват и други.
„Въпреки че е наличен само за кратък период от време, регистрираме много положителни предварителни резултати и сме доволни от ентусиазираните отзиви, които потребителите от всички възрасти показват, след като са опитали сладоледа Nutella“, добавя Калабро.
Io mi consolo con il gelato alla nutella 🤤 pic.twitter.com/8IpJk6UbfW
— Anna🦋🌹🧸 (@Annetta_1978) June 7, 2024
Nutella gelato .
— Gemini 🏴☠️ 🇮🇪 🇪🇺 (@IrishItalian88) May 12, 2024
I can confirm it's dangerously good 🥄 pic.twitter.com/neIxxb3IPE
Коментарите в италианските социални мрежи също са положителни, а феновете на Nutella са ентусиазирани. Въпреки че някои се оплакват, че количеството е малко за цената, никой не отказва да опита сладоледа поне веднъж.