Състезание за $150 милиона: Tag Heuer и Rolex се надпреварват за спонсортво на Формула 1
Rolex е официален спонсор на Формула 1 от 2013 г. насам, като характерните за нея зелени и златни реклами станаха почти неразделна част от пистите
Швейцарска марка часовници, собственост на френския конгломерат за луксозни стоки LVMH, води преговори да поеме ролята на официален спонсор на автомобилните състезания Формула 1 - едно от най-значимите и скъпи маркетингови споразумения в спорта.
Rolex е официален спонсор на Формула 1 от 2013 г. насам, като характерните за нея зелени и златни реклами станаха почти неразделна част от пистите. Популярността на спорта се разраства през този период, отчасти благодарение на успеха на поредицата на Netflix "Formula 1: Drive to Survive".
Сега Tag Heuer, по-малка марка, води преговори за поемане на договора за спонсорство на Формула 1, потвърди главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гион в конферентен разговор във вторник вечерта след финансовите резултати на компанията за второто тримесечие.
"Нищо не е решено", заяви Гион.
Преговорите подчертават амбициите на LVMH за подразделението за часовници, което включва Tag Heuer, Hublot и Zenith. Комбинираните продажби на звеното, ръководено от Фредерик Арно, едно от петте деца на основателя на LVMH Бернар Арно, изпреварват по общ пазарен дял Rolex, както и марките, притежавани от Richemont и Swatch Group AG.
Coronet, онлайн блог, посветен на новините за Rolex, пръв съобщи за преговорите по-рано този месец. Изданието обяви, че в момента Rolex плаща "десетки милиони долари" годишно по договора за спонсорство и че потенциалният нов договор с LVMH може да бъде на стойност $150 млн.
Обсъжданията се провеждат на фона на спада в търсенето и продажбите на швейцарски часовници в цялата индустрия и на промените в ръководството на марките на LVMH.
Компанията съобщи, че Антоан Пин ще поеме поста главен изпълнителен директор на Tag Heuer, след като Жулиен Торнар напусна тази длъжност и се насочи към ръководния пост в Hublot.