Как младите поп звезди и инфлуенсъри могат да решат битката за Белия дом
Никой от тях няма да бъде по-важен за кампанията на Камала Харис от суперзвездите, които могат да мобилизират младите американци да гласуват
Подкрепата на млади поп изпълнители и инфлуенсъри за Камала Харис в TikTok нарасна лавинообразно след като вицепрезидентът зае мястото на Джо Байдън в битката за Белия дом.
Видеоклип, споделен от щаба на Харис в платформата, на фона на песента Femininomenon на попзвездата Чапъл Роан, я представи в рязък контраст със съперника й от републиканците Доналд Тръмп.
Публикацията събра над 35 милиона гледания, отбелязва CNN.
„Това, от което наистина се нуждаем, е femininomenon“, звучи припевът на песента, монтиран върху снимки на Харис и Тръмп.
„Femininomenon“ е дума, измислена от Роан, която съчетава „feminine“ и „phenomenon“ и бързо си осигури вниманието на т.нар. поколение TikTok, много от които са вече са на възраст за потенциални гласоподаватели.
Въпреки че Роан все още не е подкрепила никой кандидат в надпреварата за Белия дом, активизирането на феновете ѝ може да се отплати на щаба на Харис.
Миналия месец певицата заяви пред хилядна тълпа на музикалния фестивал Governors Ball в Ню Йорк, където се появи облечена като Статуята на свободата, че е отказала покана да пее на празника на ЛГБТК+ - гордостта на Белия дом, но той все още е Белият дом на Джо Байдън.
Сега, когато Харис е предполагаемият кандидат на Демократическата партия, известни личности, които не бяха склонни да подкрепят Байдън, се обявяват с пълна сила в нейна подкрепа. Никой от тях няма да бъде по-важен за кампанията ѝ от суперзвездите, които могат да мобилизират младите американци да излязат и да гласуват.
Тъй като характерът на влиянието на знаменитостите се променя в социалните медии, традиционните звезди от „А“ списъка вече не са от значение за гласоподавателите, които имат ключова роля на тези избори: хората, които гласуват за първи път.
С други думи, рап изпълнителят Charli XCX може да има по-голямо влияние на изборите, отколкото Джордж Клуни или Барбра Стрейзанд (и двамата подкрепиха Харис), допълва CNN.
„И двете кампании се бореха да достигнат до поколението Z, защото и двамата кандидати бяха по-възрастни от техните баби и дядовци“, обяснява пред CNN стратег на Демократическата партия, който работи с известни личности от А-листата през този изборен цикъл, за надпреварата между Байдън и Тръмп.
„Камала има наистина добър шанс да пробие сред поколението Z“, допълва стратегът. „Тя е по-близо до възрастта на техните родители, което е по-близко и до тях.“
Кампанията на Харис вече получи ранна подкрепа от млади, изключително влиятелни попзвезди, сред които Ариана Гранде, която е един от най-следваните личности на планетата с 378 милиона последователи в Instagram; Деми Ловато, която има 155 милиона последователи в същата мрежа, Кийша и Charli ХСХ, която отдели на Харис повече внимание, отколкото някоя кампания би могла да мечтае, с вече прословутия пост "Kamala IS brat", който бързо беше приет от екипа на вицепрезидента в техните платформи за социални медии.
Харис не е единственият кандидат за президент, който използва TikTok като ключова стратегия за кампанията си. Докато страницата ѝ в TikTok има 1,1 млн. последователи, Тръмп, който се присъедини към видеоплатформата през юни, събра 3 млн. последователи още в първия си ден. Сега той може да се похвали с 9,1 млн. последователи.
Въпреки това, Харис, която има 15,8 млн. харесвания на страницата си в TikTok, има по-висока ангажираност от Тръмп, който има 22,2 млн. харесвания с много по-големия си брой последователи.
CNN дава поглед към три поп звезди, които биха могли да подтикнат поколението Z към действие на тези избори.
Charli XCX
За Charli XCX се говори като за „it girl“ на лятото, благодарение на шестия ѝ студиен албум „brat“, който вдъхнови нова модна тенденция.
31-годишната британска певица обясни естетиката отчасти като визуализация на „пакет цигари, запалка Bic и бял топ без сутиен“. „Ти си просто като онова момиче, което е малко разхвърляно и обича да се забавлява и понякога говори глупости“, обясни тя във в TikTok.
Обявявайки Харис за „brat“, не само даде на кампанията много видим тласък сред поколението Z, но и възможност на демократите да покажат, че ценят това поколение.
kamala IS brat
— Charli (@charli_xcx) July 22, 2024
Тези, които посещават официалния акаунт на щаба на Камала Харис в X, който препраща към официалния ѝ сайт, виждат фонова снимка в зеления цвят на „brat“ и името на вицепрезидента със същия шрифт, с който е изписан албумът на Charli XCX.
Оливия Родриго
Певицата Оливия Родриго подкрепи Харис в социалните мрежи.
21-годишната носителка на „Грами“, която изпълнява хитове като Drivers License и Deja Vu, сподели в Instagram видеоклип, в който Харис произнася първата си реч на митинг от предизборната кампания в Уисконсин.
Родриго реагира с емотикони на хвалебствено скръстени ръце върху видеото, в което Харис обещава да защитава репродуктивните права на жените.
„Вярваме, че жените могат да вземат решения за собственото си тяло, а не правителството да им казва какво да правят“, казва Харис във видеото. „И когато Конгресът приеме закон за възстановяване на репродуктивните свободи като президент на САЩ, аз ще го подпиша.“
Родриго предостави безплатна контрацепция на някои от концертите по време на турнето си Guts като част от Fund 4 Good, която е „глобална инициатива, ангажирана с изграждането на равноправно и справедливо бъдеще за всички жени, момичета и хора, търсещи свобода на репродуктивното здраве“, според уебсайта на фондацията.
Това не е първият път, в който младата певица говори за каузи с политически лидери.
Тя посети Белия дом по време на пандемията през юли 2021 г., за да се срещне с президента Байдън и главния здравен експерт д-р Антъни Фаучи с цел да насърчи младите американци да се ваксинират. По време на това посещение публикува снимки с Харис и заяви, че е горда да подкрепи инициативата на администрацията за ваксинация.
Чапъл Роан
Видеоклипът на кампанията на Харис с музиката на Роан може би е първият, който някои избиратели чуват от певицата, ако са от поколението Z.
26-годишната изпълнителка, която подписва първия си звукозаписен договор още като тийнейджърка, се превърна във феномен в САЩ това лято.
Роан, чиято музика със синт-поп звучене от 80-те години, отбелязва, че популярността ѝ нараства толкова бързо, че фестивалите трябва да се приспособят към нарастващите тълпи на концертите ѝ.
Дебютният ѝ студиен албум от 2023 г. The Rise and Fall of a Midwest Princess, който отдава почит на корените ѝ от Уилард, Мисури, в момента е на 5-то място в класацията на Billboard 200. Има и три нейни песени в Billboard Hot 100, включително Red Wine Supernova, Hot To Go! и последният ѝ сингъл Good Luck, Babe!
Роан, която признава, че черпи вдъхновение от транссексуалните, често е сравнявана с Мадона, отчасти заради дълбоко сексуалното съдържание на текстовете си.
„Песните ми са толкова откровено сексуални, защото това е израз на моята същност, която не можех да изразя, докато растях в християнско семейство, в християнски град, който беше много консервативен“, казва Роан.
Когато тази година тя отхвърли молбата на Белия дом да свири за прайда, обясни: Искаме свобода и справедливост за всички. Когато направите това, тогава ще дойда и аз.
Времето ще покаже дали Роан ще дойде сега за Харис, допълва CNN.