Ще се видим в съда: Delta Air Lines е загубила $500 млн. от ИТ срива на CrowdStrike
"Не можете да влезете в технологично зависима компания, работеща 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, и да ни кажете, че имате бъг. Нещата не стават така", казва главният изпълнителен директор Ед Бастиан
Главният изпълнителен директор на Delta Air Lines Ед Бастиан казва, че превозвачът е претърпял финансов удар в размер на $500 млн. от прекъсването на технологията CrowdStrike, което е навредило на операциите му.
С повече от 5 000 отменени полета в продължение на няколко дни Delta се сблъсква с дълбоки смущения, като ѝ е с отнело дни повече от конкурентите, за да се възстанови, след като сривът изважда от строя ключови системи. Министерството на транспорта на САЩ разследва начина, по който авиокомпанията се е справила с прекъсването, и реакцията й към клиентите.
Delta е наела известния американски адвокат Дейвид Бойс, председател на Boies Schiller Flexner, и е уведомила CrowdStrike и Microsoft да се подготвят за съдебния спор.
"Нямаме друг избор", казва Бастиан пред CNBC. "Между загубата на приходи и десетките милиони долари на ден за обезщетения и хотели. Направихме всичко възможно, за да се погрижим за нашите клиенти през това време".
Неуспехите на авиокомпаниите могат да струват скъпо. Southwest Airlines изчислява, че сривът ѝ в края на 2022 г. след жестока зимна буря, когато за около 10 дни отмени 16 700 полета, ѝ е струвал над $1 млрд. под формата на пропуснати приходи и обезщетения за пътниците.
Сривът беше нехарактерен за Delta, която се гордее с точната и надеждна работа и се стреми да привлече премиум клиенти, отбелязва The Wall Street Journal. Компанията коментира, че нейната система за проследяване на екипажите е била безнадеждно изостанала след многочасовото прекъсване и не е могла да навакса и да свърже пилотите и стюардесите с полетите.
Бастиан посочва, че Delta е била силно изложена на риск от Microsoft и CrowdStrike - превозвачът е имал 40 000 сървъра, които е трябвало да бъдат ръчно нулирани.
"Не може да се свържете технологично зависима компания, работеща 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, и да ни кажете, че имате бъг. Нещата не стават така", категоричен е той.
Сега авиокомпанията преразглежда технологиите.
"Как сега да преосмислим укрепването? Мислехме, че разполагаме с най-доброто", казва Бастиан.