Lucid Motors получава още $1,5 млрд. финансиране от най-големия си акционер - Публичния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия, което дава на калифорнийския стартъп за електромобили жизненоважни нови пари, за да се справи със забавянето на търсенето и да пусне масов SUV.

Според изявлението от понеделник, фондът, който притежава около 60% от Lucid, ще закупи конвертируеми привилегировани акции на стойност $750 млн. и ще предостави заем със забавено усвояване в размер на $750 млн. чрез свързана инвестиционна компания, наречена Ayar.

Финансирането допълва инжекцията от $1 млрд. през март и увеличава общия размер на инвестициите на PIF до около $8 млрд., посочва Financial Times.

Акциите на Lucid са спаднали с 53% през последните 12 месеца и със 70%, откакто компанията за пръв път се листна в САЩ чрез сливане на дружества със специална цел през юли 2021 г.

Основателят Питър Роулинсън, бивш главен автомобилен инженер в конкурентната Tesla, заяви в интервю по-рано тази година, че Lucid не може да разчита на "бездънното богатство" на своя собственик и трябва да намери начини да намали разходите и да увеличи продажбите. Компанията се рекламира с по-усъвършенствана технология на батериите и пробег от конкуренти като Tesla, Volkswagen и Hyundai.

Lucid произвежда само един модел - седанът Air - и се бори да се наложи в условията на все по-наситен пазар на електромобилите, като базовата версия струва почти $70 000. Роулинсън каза, че се надява пускането на SUV Gravity по-късно тази година да разшири кръга от потенциални купувачи. Той обаче също е насочен към горен сегмент и може да струва около $80 000.

В по-дългосрочен план компанията разработва по-малък и по-достъпен автомобил, който ще се произвежда в строящ се завод в Саудитска Арабия още през 2026 г.

Съобщението дойде в понеделник, когато Lucid публикува приходите си за второто тримесечие. Те са се увеличили с една трета спрямо предходната година до $200 млн. през трите месеца до 30 юни, надминавайки очакванията на анализаторите, а доставките са нараснали до 2394 автомобила, което е 71% скок спрямо същия период през 2023 г.

Роулинсън заяви, че компанията продължава по плана си да произведе 9000 автомобила през тази година. За сравнение, през второто тримесечие Tesla е доставила 443 956 електромобила.

Тримесечната нетна загуба на Lucid се e разширила до $790 млн. от $764 млн. през миналата година. Като цяло за 2023 г. нетната загуба на производителя достига $2,8 млрд.