Sony отчете 10% скок на оперативната печалба през първото фискално тримесечие, надминавайки очакванията на анализаторите.

Музикалното подразделение на японския технологичен гигант получи тласък с издаването на новия албум на поп кралицата Бионсе "Cowboy Carter", отбелязва CNBC.

Ето как се представи Sony през тримесечието на юни спрямо консенсусните оценки на LSEG:

Приходи: 3,01 трилиона японски йени (20,5 млрд. долара), при очаквани 2,8 трилиона. Това е ръст от 2% спрямо същия период на предходната година.

Оперативна печалба: 279,11 млрд. японски йени (1,9 млрд. долара), при очаквани 275,35 млрд. Това е увеличение с 10% спрямо предходната година.

В съобщението за приходите Sony заяви, че продажбите са се повлияли от "значителното увеличение" в областта на игрите и мрежовите услуги, музиката и решенията за обработка на изображения и сензори.

Приходите от игри, с които Sony е добре известна благодарение на популярните си конзоли PlayStation, възлизат на 864,9 млрд. йени през тримесечието, което е с 12% повече от 771,9 млрд. йени преди година.

За цялата 2024 г. Sony ревизира прогнозата си нагоре, като заяви, че сега очаква да достигне продажби за 12,6 млрд. йени. Това е с 2% повече от предишните прогнози/

Sony също така повиши прогнозата си за оперативната печалба с 3%, като отбеляза, че очаква да достигне 1,3 трилиона йени консолидирана оперативна печалба за цялата година.

Мощна подкрепа от Бионсе

Sony посочи "Cowboy Carter" на Бионсе, "We Don't Trust You" на Future и Metro Boomin и "SOS" на SZA като 10-те най-продавани музикални проекта за Sony Music Entertainment през първото тримесечие.

"Cowboy Carter", издаден през март, отдава почит на родния град на Бионсе – Хюстън, Тексас. Той е едно от най-големите издания на 2024 г. заедно с "The Tortured Poets Department" на Тейлър Суифт.

Нови трендове в индустрията на конзолите

За юнското тримесечие Sony е продала 2,4 милиона броя PlayStation 5. Това е по-малко в сравнение с 3,3 млн. бройки през същия период преди година.

Въпреки това компанията е получила тласък от продажбите на софтуер, въпреки че приходите от хардуер са намалели.

Sony отбелязва увеличение на продажбите на софтуерни заглавия за игри и на продажбите на мрежови услуги – най-вече на абонаментната услуга PlayStation Plus.

Това е членска програма, която дава на играчите достъп до онлайн мултиплейър, както и достъп до редица безплатни заглавия всеки месец.

Цифрите показват по-дългосрочна промяна в индустрията на конзолите, като се наблюдава тенденция геймърите все повече да се насочват към дигитални изтегляния и абонаментни услуги. Това включва предложения, които позволяват стрийминг на игри чрез облака - технология, която премахва необходимостта от скъп хардуер.

Акциите на Sony затвориха без промяна в Токио в сряда.