Как Селена Гомес направи първия си милиард на 32
Приблизително 84% от богатството ѝ – 1,1 млрд. долара, се дължи на дял в марката за грим Rare Beauty, която основава в разгара на пандемията
Селена Гомес официално влезе в клуба на милиардерите.
32-годишната актриса, певица, инвеститор и предприемач вече е един от най-младите самостоятелно натрупали състоянието си милиардери с изумителните 1,3 млрд. долара на свое име, според Индекса на Bloomberg.
Но пътят ѝ дотук не е лесен.
„Спомням си за поне седем пъти, когато колата ни е засядала на магистралата, защото са свършвали парите за бензин“, споделя Гомес пред Elle през 2012 г., разказвайки за времето, когато е израснала в бедност с майка си Манди Тифи. „Майка ми се отказа от всичко заради мен и работеше на три места“, разказва Гомес в интервю за E! Entertainment през 2017 г., припомня Fortune.
16-годишната по онова време Тифи ражда Селена през 1992 г. в „наистина суров квартал“ на Гранд Прери, Тексас.
Пет години по-късно тя се развежда с тогавашния си съпруг и отглежда Селена като самотна майка, докато се бори да пробие като театрална актриса. Всъщност, бъдещата звезда открива страстта си към актьорското майсторство точно докато прекарва време зад театралните декори, гледайки майка си.
През 2017 г. Тифи разказва подробно за ранното увлечение на дъщеря си по актьорството пред New York Times:
„Тя отиде с мен на една от репетициите и седеше през цялото време, без да помръдне. На път за вкъщи беше тиха, а след това каза: „Знаеш ли, мамо, може би щеше да е по-смешно, ако го направиш по този начин“. А аз си помислих: „О, не. Тя ще стане актриса!“
И Селена Гомес прави точно това.
Само на 10 години прави актьорския си дебют в сериала „Барни и приятели“, а пет години по-късно се прочува с главната си роля в наградения с „Еми“ сериал на Disney „Магьосниците от Уейвърли Плейс“, който според Cosmopolitan ѝ носи общо около 3 милиона долара.
След това преминава към музиката като вокалистка на поп групата Selena Gomez & the Scene, преди да започне успешна солова кариера с хитовия си албум Stars Dance, който заема първо място в музикалните класации.
Днес Селена Гомес може да се похвали с впечатляваща биография: три студийни албума, девет поп хита в Топ 10, 44 сингъла (половината от които са платинени или златни) и две номинации за "Грами".
Интересно е, че актьорството и пеенето не съставляват по-голямата част от състоянието на младата звезда.
Според Bloomberg приходите от музикалните турнета са по-малко от 5% от богатството на Гомес, а продажбите на албуми – по-малко от 2%, за разлика от близката ѝ приятелка Тейлър Суифт, която през октомври 2023 г. достигна статут на милиардер предимно от музиката и концертите си.
„Селена не е просто поп звезда“, казва пред Bloomberg Стейси Джоунс, основател и главен изпълнителен директор на Hollywood Branded, агенция за брандинг в Лос Анджелис.
Приблизително 84% от богатството ѝ – 1,1 млрд. долара, се дължи на дял в нейната марка за гримове Rare Beauty, която основава само преди пет години. Лансирана през 2020 г. в разгара на пандемията, навлизайки на вече наситен пазар с гиганти, подкрепяни от знаменитости, като Fenty Beauty на Риана и SKKN на Ким Кардашиян, Селена Гомес рекламира продуктите на Rare Beauty като „грим на умерена цена“.
„Наистина се стараех да създавам продукти, които да са нещо повече от това просто да сложа името си върху тях“, казва тя в интервю през 2023 г.
Разбира се, наличието на третия най-следван акаунт в Instagram на планетата също ѝ помага. С 424 млн. последователи, веднага след футболните звезди Кристиано Роналдо и Лионел Меси, Селена Гомес подпомогна маркетинговите усилия на марката си, като публикуваше клипове, на които се гримира с продуктите на Rare Beauty.
С 14 продуктови категории и 150 артикула при пускането на пазара марката бързо си създаде верни последователи – особено за своя вайръл течен руж.
През 2023 г. общите продажби на Rare Beauty достигат 350 млн. долара, от които 70 млн. са генерирани само от въпросния продукт.
Влиянието в социалните медии ѝ помага да си осигури и многомилионни договори с големи марки като Puma и Coach, които ѝ носят съответно 30 млн. и 10 млн. долара.
Но това не е всичко. Певицата, която открито разказва за борбата си с биполярно разстройство и депресия, стартира с майка си стартъп за психично здраве Wondermind, който през 2022 г. е оценен на 100 млн. долара.
Въпреки всичките си бизнес успехи, Селена най-много се гордее именно с филантропската си мисия за разширяване на услугите и образованието в областта на психичното здраве в световен мащаб. Тя внася 1% от приходите си от козметика във фонда Rare Impact Fund, който има за цел да събере 100 млн. долара до 2030 г.
На срещата на върха TIME 100 през април Селена Гомес заяви: „Мисля, че успяхме да направим нещо, което поне в козметиката никой досега не е правил. Това е нещото, което ме прави щастлива всяка вечер, когато си лягам“.