Никой не може да разбере дали Tesla е автомобилна компания, или не
Самият Мъск неведнъж е казвал на инвеститорите, че не трябва да купуват акции на Tesla, ако не виждат в нея нещо повече от автомобилен производител
Остава малко по-малко от месец до събитието на Tesla, посветено на роботизираните таксита.
В типичен за него стил, главният изпълнителен директор Илон Мъск е дал (или поне е подкрепил) някои големи обещания.
Когато фенски акаунт пише в X: „10/10 ще бъде най-значимият момент за Tesla след представянето на Model 3“, Мъск отговоря: „Според мен да“.
В екзистенциално отношение обаче анализаторите все още не могат да постигнат съгласие относно това какво представлява Tesla. Този дебат беше перфектно уловен в бележки от тази седмица, посочва Yahoo Finance.
Във вторник анализаторът на D.A. Davidson Гил Лурия обяви, че разширява обхвата си на Big Tech, като включва Meta и Alphabet (той вече следи Apple, Amazon, Microsoft и Nvidia), поставяйки всички тях под обща тема. Внимателните читатели могат да отбележат, че списъкът е великолепната шестица на Big Tech - не седморка.
„Ако изглежда като патица (>90% от приходите от автомобили) и кряка като патица (>90% от печалбите от автомобили), може би тогава е патица (автомобилна компания)“, пише Лурия в бележката си. Той добавя: „Не ме @“, предпазвайки се от бурята от тролове, която може да последва всеки шепот на критика към Tesla.
Лурия доразвива тезата си в интервю за Yahoo Finance, като отбелязва, че макар и да има големи инвестиции в изкуствен интелект във веригата на Мъск, „играчът тук не е Tesla, а Илон Мъск“
В същия ден Едисон Ю от Deutsche Bank се изказва по отношение на Tesla със съвсем различно мнение: „В основата си ние не я виждаме като автомобилен производител, а по-скоро като технологична платформа, която се опитва да промени множество индустрии, заслужаваща уникален тип рамка за оценка“, пише той.
Тази рамка довежда до таргет от 295 долара от Ю, който избира Tesla за своя фаворит сред автомобилите.
Самият Мъск неведнъж е казвал на инвеститорите, че не трябва да купуват акции на Tesla, ако не виждат в нея нещо повече от автомобилен производител. Изглежда, че много потенциални инвеститори са се вслушали в съвета му тази година - акциите са се понижили с почти 9%.
Мъск се появява в заглавията на световните издания колкото заради подкрепата си за Доналд Тръмп и политическите си туитове, толкова и заради това, което правят неговите компании. На този фон роботакситата може да бъдат добре дошъл катализатор за акционерите на Tesla да се съсредоточат отново върху това, което компанията прави - дори ако тази иновация отново е автомобил.
За Tesla и самия Мъск може да се заключи, че има взаимноизгодни отношения с медиите. Той получава вниманието си, а журанлистите имат за какво да обсъждат. Вниманието обаче не винаги е финансово изгодно експертите са почти единодушни, че поведението на Мъск може да му коства клиенти на Tesla.