iPhone 16 се спъна на старта
Търсенето на новите модели е спаднало с 12% на годишна база спрямо продажбите на iPhone 15 през първата седмица
Търсенето на новия iPhone 16 е по-ниско от очакваното и е спаднало с 12% на годишна база спрямо продажбите на iPhone 15 през първия му уикенд на миналата година. Това се отрази негативно на акциите на Apple, които загубиха 2,78% от стойността си при затварянето на търговията в понеделник.
„Ключовият фактор е по-ниското от очакваното търсене на серията iPhone 16 Pro“, посочва пред CNBC анализаторът на TF Securities Минг-Чи Куо, след като е събрал данни от уебсайтовете на Apple за предварителните продажби на всеки модел iPhone 16, средното време за доставка и доставките преди предварителната поръчка.
По думите му по-ниското търсене е свързано с това, че „основното средство за продажба - Apple Intelligence - не се предлага при пускането на пазара заедно с новите модели“. Освен това интензивната конкуренция на китайския пазар продължава да оказва влияние върху търсенето на iPhone.
Миналия понеделник Apple представи нови версии на iPhone, AirPods и Apple Watch на събитие в централата си в Купертино, Калифорния. Предварителните поръчки за новите модели започнаха в петък, а доставките стартират на 20 септември, но първите функции на Apple Intelligence за iPhone 16 ще бъдат пуснати едва следващия месец и то в бета версия.
Анализаторите от Barclays, JPMorgan и Bank of America потвърждават по-слабото търсене на най-новите модели iPhone Pro, в сравнение с миналата година.
„Въз основа на разговорите ни с дистрибутори и анализа на данните за предварителните поръчки в големите китайски сайтове за електронна търговия, общият брой на предварителните поръчки е намалял на годишна база през първите няколко дни“, посочват анализаторите на Barclays. „Бройките от модела Pro са намалели с двуцифрени числа на годишна база, докато базовите и плюс моделите са нараснали.“
От Barclays добавят, че въвеждането на Apple Intelligence на китайски език „ще се случи едва през 2025 г., което може да потисне ранния ентусиазъм на потребителите“.
„Слабата макросреда и конкуренцията продължават да оказват влияние върху продажбите на iPhone в Китай. Apple трябваше да разчита на значителни отстъпки, за да подпомогне продажбите на iPhone 15 в Китай“, припомнят още анализаторите.
При проследяване на сроковете за доставка на ключови пазари като индикатор за търсенето от JPMorgan, на свой ред, акцентират, че „ранните срокове за доставка показват търсене на базовите модели на iPhone 16 в съответствие със серията iPhone 15 през първата седмица, докато ранните индикатори за търсенето на Pro моделите започват с малко по-мек старт спрямо миналогодишната серия“.
„Въпреки че удължаването на сроковете за доставка може да отразява търсенето на iPhone, други фактори, като например предлагане, наличности, разпределение и ценообразуване, също могат да окажат влияние върху сроковете за доставка“, обясняват, от своя страна, от BofA, добавяйки, че Аpple е намалила цените на iPhone 16 в Австралия и Индия.