Meta изключва руския телевизионен канал RT от приложенията си, лишавайки подкрепяната от Кремъл медия от една от най-големите ѝ останали платформи за разпространение на Запад, съобщава The Wall Street Journal.

Забраната идва дни след като правителството на САЩ обяви санкции срещу държавния канал и свързаните с него лица, обвинявайки ги в провеждането на тайни операции за оказване на влияние, целящи намеса в избори в чужбина, включително в скорошния вот в Молдова.

Meta обвини RT и свързаните с него канали в „дейност за външна намеса“ и заяви, че Русия се опитва да използва социалните мрежи за скрито манипулиране на общественото мнение.

Страниците на RT във Facebook и Instagram са недостъпни от САЩ в началото на вторник. Кешираните версии на тези профили в търсачката на Google са имали съответно над 7,3 млн. и 1,1 млн. последователи. Meta заяви, че пълната забрана ще бъде въведена в световен мащаб през следващите дни. Тя също така забрани медията „Россия Сегодня“, която притежава информационния канал „Риа Новости“ и уебсайта „Спутник“.

По-рано този месец САЩ предприеха мерки срещу двама руски граждани, работещи в RT, като ги обвиниха в заговор за изпращане на близо 10 млн. долара на американска медийна компания, която да вкарва скрити послания на руското правителство в социалните мрежи.

Администрацията на Байдън обвини Кремъл, че провежда кампания за оказване на влияние върху президентските избори в САЩ, като насочва към избирателите скрита политическа пропаганда и дезинформация.

Решението на Meta да забрани RT, заедно със санкциите на САЩ, разширява мерките срещу кремълските медии, които започнаха малко след войната в Украйна през 2022 г. По това време телевизионни дистрибутори като DirecTV и Roku премахнаха RT от своите състави.

В Европа политиците наложиха широкообхватни санкции, които прекъснаха каналите на RT в целия блок. Оттогава тези мерки принудиха социалните медии, включително Meta и X, да блокират достъпа до акаунтите на RT в Европа.

Meta заяви, че оттогава е блокирала глобално RT и други руски държавни медии да пускат реклами и е намалила рейтинга на съдържанието им в каналите на потребителите.