Всички знаят Puma, но никой не купува директно от компанията. AI идва на помощ
Компанията, която приписва по-малко от една четвърт от приходите си на директните доставки, се надява, че изкуственият интелект ще ѝ помогне да изгради по-добри взаимоотношения с клиентите
Германската компания за спортни облекла Puma вече използва генеративен изкуствен интелект за брандинг и онлайн продажби, което е част от разширено партньорство с Google Cloud.
Puma заяви, че вече е внедрила модела Imagen 2 на Google Cloud, за да си помогне да създаде персонализирани изображения на уебсайта, съответстващи на местоположението на някои онлайн купувачи.
Например, купувачите в Япония могат да видят изображение на обувки за бягане по пътеката в подножието на планината Фуджи, според компанията.
Главният изпълнителен директор на Google Cloud Томас Куриан заяви, че инструментът е в състояние да създаде подходящо изображение за няколко минути, докато традиционният процес на провеждане на фотосесия би изисквал няколко дни.
Главният изпълнителен директор на Puma Арне Фройнд заяви, че вижда тези възможности за персонализация, базирани на генеративен изкуствен интелект, не толкова като спестяване на разходи, а по-скоро като ключ към изграждането на марката в САЩ и Китай, където в миналото тя не е била толкова силен конкурент.
В момента Imagen 2 просто персонализира на географски принцип, но в бъдеще може да го прави и на базата на възрастта и индивидуалните спортни предпочитания, коментира той.
Откакто е внедрила инструмента, Puma е отбелязала подобрени проценти на кликвания с 10% в Индия, съобщава The Wall Street Journal.
Интересът на Puma към изкуствения интелект идва в момент, когато компанията и нейни опоненти като Nike и Under Armour са изправени пред засилена конкуренция от нови компании като HOKA и On Holding, собственост на Deckers, които са успели да изградят силни марки и да покажат, че имат ценова мощ, казва пред WSJ Джон Кернан, анализатор, който покрива сектора на търговията на дребно и потребителските марки в TD Cowen.
Puma също така има по-малък бизнес с директни доставки до потребителите в сравнение с колегите си - 76% от продажбите ѝ са на едро. Това означава, че тя по-малко директни отношения с директните си клиенти и по-малко данни за тях, тъй като търговците на дребно рядко споделят значителна информация, добавя Кернан.
Подобно на други компании, които се стремят да събират и анализират ценна информация за клиентите, Puma залага много на своя дигитален бизнес. През март компанията обяви първоначалното си партньорство с Google, което включваше преместване на сайта за електронна търговия на Puma в инфраструктурата на Google Cloud и използване на някои от инструментите за данни и анализ.
През август Puma намали прогнозата си за приходите към долната граница на диапазона. В допълнение към по-високите транспортни разходи и мита, Puma заяви, че промяната в очакванията е предизвикана от слабите потребителски нагласи, особено в Китай.
Новата прогноза беше представена заедно с резултатите за второто тримесечие, когато продажбите са спаднали с 0,2% в отчетен план до 2,12 млрд. евро, а нетната печалба се е сринала с близо 24% до 41,9 млн. евро.
Марките, които продават предимно чрез трети страни - търговци на дребно, от години се борят да научат повече за своите клиенти, казва Брендън Уитчър, главен анализатор в изследователската компания Forrester Research. Предлагайки на потребителите по-добри и по-персонализирани онлайн преживявания, те също така мотивират клиентите да споделят с тях информация като имейл адрес и дори да направят покупка.
Дори малки промени, като географски персонализираните изображения на уебсайта на Puma, могат да имат значение за започването на диалог с клиента, отбелязва Уитчър.
Той добавя, че използването на генеративен изкуствен интелект за изграждане на по-персонализирани изживявания в голям мащаб е дълъг път и ние сме едва в началото. „Никой не се занимава изцяло с генеративен AI. Все още не сме стигнали дотам.“