Major League Soccer (MLS) обяви ново партньорство с германската медийна платформа OneFootball, за да предоставя акценти, статистики и друго съдържание на глобалната аудитория.

Като част от сделката OneFootball ще има достъп до най-интересните моменти от стотици мачове от MLS всеки сезон.

Освен това, тя ще придобие дял в OneFootball, присъединявайки се към дългия списък от финансови инвеститори и европейски футболни клубове, които са акционери, включително Реал Мадрид, Барселона и Манчестър Сити и др.

Условията на инвестицията не бяха оповестени, допълва CNBC.

Сделката идва в момент, когато MLS продължава да търси начини да разшири аудиторията си и да се възползва от ръстa на популярността си, след като суперзвездата Лeo Меси се присъедини към американската лига миналата година.

„Докато мислим за начините, по които можем да привлечем нови фенове и да ангажираме потребителите, винаги търсим креативни и иновативни партньори, с които да работим“, заяви Сет Бейкън, изпълнителен вицепрезидент по медиите в MLS.

„OneFootball със сигурност отговаря на тези изисквания, има огромен обхват и наистина креативен подход както към пазара, така и по начина, по който отразява футбола.“

Откакто се присъедини към Интер Маями, Меси подхранва посещаемостта и аудиторията на MLS, а по данни на лигата се наблюдава и увеличение на приходите от спонсорство. Това е продължило дори, когато Меси е пропуснал част от този сезон поради контузия.

Според данните на лигата ангажираността на MLS в социалните медии в световен мащаб също се е увеличила значително, особено в YouTube и TikTok.

OneFootball, който е достъпен за феновете като мобилно приложение, приложение за телевизионно предаване и уебсайт, ще предлага новото съдържание в международен план, както и чрез съвместното си партньорство и център за съдържание с Yahoo Sports в САЩ.

Сделката на MLS с OneFootball не е ексклузивна, така че съдържанието на MLS ще продължи да се разпространява и от други източници.

За OneFootball добавянето на американската висша лига има значение, тъй като САЩ се превърнаха в един от най-бързо развиващите се пазари за футбол, заяви главният изпълнителен директор на OneFootball Патрик Фишер.

„В САЩ, с появата на Меси, играта се промени по отношение на участието, информираността и интереса на феновете. Това е напълно различна игра. И ако погледнем напред, ще има Световно първенство по футбол през 2026 г.“, допълни той.

Major League Soccer, която е основана в САЩ през 90-те години, изостава от други по-известни професионални спортни лиги в страната, като Националната футболна лига и Националната баскетболна асоциация, относно зрителската аудитория и цените на билетите.

Но докато NFL, NBA и други лиги имат различни партньори за медийни права в САЩ и по света, MLS подписа ексклузивен глобален договор с Apple.

MLS Season Pass за Apple TV се предлага като отделен абонамент заедно с услугата за стрийминг Apple TV+ на технологичния гигант. Всички мачове са достъпни чрез месечната услуга, въпреки че има някои, които се излъчват и по традиционните телевизии.

Откакто миналия сезон обяви 10-годишната сделка с Apple на стойност 2,5 млрд. долара, статистиката за гледаемостта на MLS е трудна за анализиране тъй като Apple не публикува рейтинги.

Ръководителите на технологичния гигант обаче заявиха публично, че зрителската аудитория е нараснала, особено след пристигането на Лео Меси. По време на конференция през ноември миналата година изпълнителен директор на Apple TV съобщи, че някои от най-важните мачове през миналия сезон са привлекли над един милион зрители.

„Непрекъснато търсим различни пътища и платформи за разпространение, които могат да разширят обхвата и информираността за лигата, нашите играчи и клубове“, казват от MLS.

Фишер от OneFootball заяви, че партньорите и инвеститорите на компанията също се възползват от данните в платформата.

„Знаем например, че едно дете следи Меси в OneFootball, така че му даваме най-важните моменти, актуализациите и цялата система. След това работим с клубовете много стратегически, когато става въпрос за генериране на лийдове, данни за клиентите и други подобни неща. Докато платформите за социални медии не споделят съответните данни със създателя на съдържание“, допълва той.