Иновациите ускоряват растежа, създават или преоткриват различни категории, формират нови бизнес модели и повишават производителността. Но пречките пред въвеждането им са многобройни и много компании се затрудняват да ги систематизират като непрекъснат процес.

Как компаниите могат да преодолеят капаните, които възпрепятстват иновациите? Първата стъпка е да се разбере какво е - и какво не е - иновация.

McKinsey определя иновациите като „систематична практика за разработване и предлагане на пазара на пробивни продукти и услуги, които да бъдат приети от потребителите“. Изследванията на компанията показват, че организациите, които успешно се справят с иновациите, са 2,4 пъти по-печеливши от останалите.

Ключът тук е думата „систематично“. Иновацията не е еднократно начинание. Тя изисква да се уверите, че иновативното мислене е заложено в стратегията и оперативния ви модел.

Всяка компания прави иновации по различен начин, но има и общи аспекти. Fast Company прави списък с шест стъпки, които могат да помогнат на почти всяка организация да стартира процеса на иновации.

1. Направете така, че да откривате: Започнете от точката на смирение. Допуснете, че може да не сте наясно с много неща, които в крайна сметка биха могли да променят всичко. По принцип множество екипи са включени в процеса на откриване на иновациите, включително потребителски прозрения, научноизследователска и развойна дейност, дизайн, маркетинг, финанси, продажби, производство и други.

Всеки участва по един или друг начин в подпомагането на откриването на необработените диаманти, които ще отговорят на нуждите на потребителите, на които никой друг не е успял да отговори.

2. Изграждане на иновационен процес: Това означава създаване на устойчиви методи за:

  • проследяване на най-новите изследвания и тенденции във вашата индустрия или категория;

  • премахване на фактора страх и създаване на нагласа, че неуспехите са необходима част от процеса;

  • непрестанно тестване и учене;

  • разработка и редовно актуализиране на пътна карта за иновации, така че да има прозрачност за това, което се случва;.

  • гъвкавост, за да можете лесно да се променяте при необходимост.

3. Провеждайте срещи на върха, посветени на иновациите: Тези сесии за креативност събират многофункционални екипи в среда на съвместен брейнсторминг. Комбинирането на „идеи отвсякъде“ води до много по-разнообразен и продуктивен набор от предложения.

4. Дългосрочни и краткосрочни усилия: Дългосрочните усилия се фокусират върху големите и мащабни иновации, а краткосрочните - върху иновациите за непрекъснато подобряване и устойчивост.

5. Включете финансите: Помислете за определяне на конкретни цели за увеличаване на приходите, които се очаква да бъдат постигнати от иновациите. Това дава на екипите осезаеми критерии за работа и цели, към които да се стремят.

6. Стремете се да надхвърлите възможностите си: Не ограничавайте мисленето си до това, което съществува или което се очаква от вас. Иновациите трябва да изненадват и да радват потребителите. Когато смятате, че сте се справили, стремете се към повече. Отговорете си на въпроса: Какво би могло да направи този продукт (услуга) още 5 или 10% по-добър?

За да не изоставате на полето на иновациите, търсете начини постоянно да използвате най-новите инструменти, ресурси и силата на прогресивното мислене.